Mor Salo, un dels fundadors d’Extremoduro
Les xarxes socials s’inunden de missatges de comiat al guitarrista de la banda. Es trobava ingressat a l’hospital de Plasència des de divendres

Plasència s’ha despertat aquest dimarts amb una trista notícia. A les 9.00 hores ha mort Gonzalo Muñoz Hinojal, ‘Salo’, un dels fundadors d’Extremoduro, als 67 anys. Així ho han confirmat a aquest diari fonts pròximes a la família. L’artista va ingressar divendres a l’Hospital Virgen del Puerto de Plasència per una malaltia que va resultar ser un càncer en estat molt avançat.
El músic va ser guitarrista i sota de la banda extremenya durant els tres primers discos de la coneguda banda de rock. Muñoz porta en la música des que té 14 o 15 anys, quan amb uns amics va fundar Los Dogos, un grup mític de rock de la capital del Jerte. Va ser el 1988 quan Robe Iniesta els va proposar, tant a Salo com a Luis von Fanta, tercer fundador del grup i que també pertanyia a Los Dogos i va morir el 2012, formar una banda: Extremoduro.
Notícies relacionadesPoc temps després, i gràcies a la maqueta Rock transgresivo, el programa de Televisió Espanyola els va cridar per gravar dos dels seus primers èxits: Extremaydura i Jesucistro García. De tocar el baix va passar a ser el guitarrista principal de la banda fins a 1993, quan va marxar del grup.
El funeral serà demà a les 11.00 hores al tanatori de Plasència.
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Pronòstic actualitzat L’onada de calor durarà més del previst: arrencarà diumenge i es prolongarà fins com a mínim dijous
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia