Llegenda del jazz
Chick Corea en cinc actuacions memorables

zentauroepp40881060 barcelona 09 11 2017 concierto de chick corea en el palau d171110102426 /
Chick Corea, que ha mort als 79 anys d’un càncer, va voler en el seu últim missatge al públic demanar que tot aquell que senti curiositat per tocar música, escriure o actuar, es llanci a fer-ho: «No només perquè el món necessita més artistes, sinó perquè, a més, és molt divertit», va afirmar Corea, que afegir que ha sigut «una benedicció i un honor» aprendre dels seus amics músics. Aquí algunes de les actuacions que van contribuir a engrandir la seva figura.
‘Return to forever’
El mític artista nord-americà anava amb freqüència a Espanya a tocar, i entre les seves nombroses actuacions va destacar aquesta, en la 43a Heineken Jazzaldia, a Sant Sebastià, del 25 de juliol del 2008. Al seu costat, Stanley Clarke al baix, Al Di Meola a la guitarra i Lenny White a la percussió.
‘Children songs’
Gravació en directe del Munic Summer Piano Festival, el 1982. Aquest concert el va compartir amb el prestigiós pianista Nicolas Economou.
‘But beautiful’
Amb Eddie Gomez i Paul Motian, aquesta peça va ser presentada el 2012 i forma part del seu disc ‘Further explorations’.
‘Armando’s Rhumba’
Notícies relacionadesUna altra de les seves actuacions més memorables va ser en el concert a l’Úmbria de l’hivern del 2010, junt amb el gran pianista Stefano Bollani. Aquí un dels duos que van interpretar en el festival.
‘La fiesta (Some time ago)’
La versió de 1972, al Molde Jazz Festival, a Noruega, el juliol de 1972. En aquesta actuació, Chick Corea va actuar amb Joe Farrell, Stanley Clark i Airto Moreira a la percussió.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols