TEMPORADA 2020-21

L'Aquitània estrena la segona part de 'Smiley'

L'obra de Guillem Clua inaugura la nova etapa de l'antiga Filmoteca, que ara gestiona la BARC, cooperativa de professionals de la comunicació i la gestió cultural

zentauroepp54929307 icult200914175041

zentauroepp54929307 icult200914175041

2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

La cooperativa BARC de Blanca de Carreras, Rubén García, Sem Pons i Andreu Rami,  professionals amb experiència en les arts escèniques –principalment des de la comunicació i la gestió cultural– s’encarreguen a partir d’aquesta temporada 2020-2021 de la programació de l’Aquitània Teatre, l’antiga Filmoteca de Catalunya. La dramatúrgia contemporània, l’humor i la programació familiar són els tres eixos del seu projecte. Tot i que hi abunden obres ja vistes, aquest dimecres obrirà les portes amb l’estrena de ‘Smiley, després de l’amor’. És la segona part de l’aplaudit muntatge escrit i dirigit per Guillem Clua ‘Smiley, una història d’amor’. Aquella obra romàntica que va triomfar al desaparegut Capitol torna amb el mateix equip vuit anys després, amb l’Àlex i el Bruno, interpretats de nou per Ramon Pujol i Albert Triola. 

Amb 326 butaques –reduïdes actualment a la meitat a causa dels protocols de seguretat–, la voluntat és convertir l’Aquitània en «incubadora de nous projectes i acceleradora d’èxits estrenats en sales més petites».  Els propietaris de l’Aquitània va oferir a BARC fer-se càrrec de la programació després de veure la seva implicació a ‘Kràmpack’, de Jordi Sánchez, muntatge que va acabar esgotant les localitats i que tornarà al desembre per aclamació popular. «El nostre objectiu és convertir l’Aquitània en un espai on companyies i professionals puguin exhibir i fer créixer els seus projectes», han explicat els nous gestors aquest dilluns. «Recolzarem la creació catalana contemporània amb espectacles de qualitat, però sense renunciar al gran públic i a l’entreteniment». 

Reposicions: marató, ovelles i postureig

Notícies relacionades

Comencen amb muntatges que ja han passat el test de crítica i públic. ‘La marató de Nova York’ torna 10 anys després de l’estrena a La Villarroel d’aquesta comèdia dramàtica amb els seus mateixos protagonistes, Joan Negrié i Albert Triola, dirigida per Juan Carlos Martel. «A veure si aguantem», feia broma Triola davant l’esforç físic que requereix cada funció. Els nous programadors de la sala donaran «més recorregut i visibilitat» a obres i artistes que han triomfat en sales més petites. De moment estan previstos dos èxits de la Sala Flyhard: ‘Els dies mentits’ , de Marta Aran, peça sobre l’anorgasme femení, guanyadora del premi Max a l’Autoria Revelació fa una setmana, i ‘Ovelles’, comèdia sobre la necessitat de reinventar-se en època de crisi escrita per Carmen Marfà i Yago Alonso. I Els Pirates oferiran ‘La mascarada’, mordaç crítica al postureig i el món dels ‘influencers’ creada a partir de l’adaptació d’‘El burgès gentilhome’, de Molière, estrenada a l’Akadèmia l’última temporada.  

Un moment de ‘La mascarada’, d’Els Pirates, estrenada a l’Akadèmia la temporada passada / ELISENDA PONS

Els caps de setmana el volum de programació augmenta amb espectacles familiars i d’humor. A les nits, després de les funció habitual i després de la pertinent neteja de la sala, serà el torn dels còmics. Aquest divendres sòlids intèrprets uniran humor i musicals a ‘Impro Side Story’, però també estan previstos ‘1001 gags’, de Mònica Pérez i Jordi Ríos, i ‘Autónomos, el musical’, que ja va per la cinquena temporada consecutiva. La ‘stand up comedy’ ocuparà també un lloc destacat en la programació amb monologuistes com Tian Lara i Víctor Parrado amb 'El anticoach' i 'El peliculero', respectivament.

Temes:

Teatre