CRÍTICA DE CINE
'Proyecto Power': entre el 'thriller' de drogues i els superherois
Jamie Foxx protagonitza un híbrid genèric amb una bona premissa que no acaba d'aprofitar-se del tot

zentauroepp54399514 icult200807191802 /
Proyecto Power ★★★
Direcció: Henry Joost i Ariel Schulman
Repartiment: Jamie Foxx, Joseph Gordon-Levitt, Dominique Fishback, Rodrigo Santoro
País: Estats Units
Durada: 111 minuts
Any: 2020
Gènere: ‘Thriller’ de ciència-ficció
Estrena: 14 d’agost del 2020 (exclusiu a Netflix)
El cine de superherois no ha de seguir seguir un sol, elefantíac patró, sinó que hauria de poder combinar-se amb altres gèneres, altres sensibilitats. El 2021 (en principi) veurem ‘The Batman’, en què Matt Reeves convertirà l’home ratpenat en heroi de ‘noir’ en tota regla. Del seu coguionista, Mattson Tomlin, arriba abans ‘Proyecto Power’, curiós encreuament de ‘thriller’ de drogues amb trama de superpoders.
En una Nova Orleans estilitzada i fantasmagòrica, la droga més buscada és Power, una píndola que atorga superpoders imprevisibles durant cinc minuts. Els seus efectes són diferents en cada persona; de vegades inspiradors, de vegades destructius. Al policia encarnat per Joseph Gordon-Levitt el fa immune a les bales. En canvi, al dolent que interpreta el raper Machine Gun Kelly el converteix en un descontrolat Torxa Humana.
El Frank aconsegueix les seves píndoles de la Robin (Dominique Fishback, que fa d’adolescent malgrat vorejar la trentena), camell amb somnis rapers que veurà trontollar-se i millorar la seva existència quan conegui l’exsoldat Art (Jamie Foxx), que l’abraça com la filla el rastre del qual ha perdut. El Frank, la Robin i l’Art acaben unint forces per detenir els creadors d’una píndola que podria enderrocar governs.
Notícies relacionadesÉs fàcil remuntar-se una mica a ‘Sin límites’, aquella pel·lícula del 2011 (després sèrie) en què Bradley Cooper aprofitava el 100% de la seva capacitat cerebral després d’ingerir una píndola miraculosa. Aquí els personatges, directament, es converteixen en superherois o superdolents, més per aparent atzar que per qualsevol qüestió psicològica, el que crea excitació i suspens al voltant de cada ingestió.
La premissa, sigui com sigui, es podria haver aprofitat millor, igual que la pel·lícula podria haver estat més ben dirigida. Del tàndem format per Henry Joost i Ariel Schulman hem après a esperar qualsevol resultat. Aquesta no és la seva pel·lícula de solucions visuals més enginyoses (que seria ‘Paranormal activity 3’), ni tampoc la més estilitzada (que seria ‘Nerve: un juego sin reglas’), però de vegades, no sempre, ofereix els plaers lisèrgics i la saturació sensorial del més lliure Tony Scott.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- TELEVISIÓ I MAS Sandra Barneda
- Barcelona, protagonista La joiera que va canviar de professió i ja té 19 centres psicològics
- Mundial d’atletisme L’or olímpic Jordan Díaz rebenta i es queda sense final
- Les batalles del Madrid Florentino declara la guerra a tothom
- El rival dels blaugrana La caríssima torre de les ‘garses’