MÚSICA EN DIRECTE EN L'ERA DE LA COVID-19

L'Acústica es reinventa amb 14 concerts

El festival de Figueres configura una programació de petit format, 'Les Nits de l'Acústica', amb artistes com Izal, Sopa de Cabra i Stay Homas

zentauroepp49648397 icult acstica200811185209

zentauroepp49648397 icult acstica200811185209 / Arnau Jaumira

1
Es llegeix en minuts
Jordi Bianciotto
Jordi Bianciotto

Periodista

ver +

Després d’unes quantes setmanes de suspens, l’Acústica de Figueres confirma la seva nova edició adequant-la als aforaments i requisits d’aquest estiu. Batejat com a Les Nits de l’Acústica, el festival ofereix un total de 14 concerts repartits en tres sessions, del 27 al 29 d’agost, amb reclams com Izal, Sopa de Cabra, Stay Homas, Andrea Motis o Maika Makovski.

Aquest any no tindrem les imatges multitudinàries de les últimes edicions, ja que la Rambla (amb un aforament que va arribar a superar les 10.000 persones) queda fora de pla i els concerts tindran lloc en tres espais de capacitat reduïda: el Claustre Ramon Muntaner, el Parc de les Aigües i el Teatre Jardí. Enclavaments de què Les Nits de l’Acústica es valdrà per mantenir vius 200 llocs de treball a través d’una graella de concerts a preus que van dels 6 als 25 euros.

Amb perfils amplis

Notícies relacionades

El festival ofereix un menú sonor molt obert que, en la primera jornada, el dijous 27, acollirà el jazz d’Andrea Motis, el folk casolà de Stay Homas, el rock amb credencials alternatives de Cala Vento i el mestissatge de Doctor Prats. Divendres, 28, l’espectacle infantil de Dàmaris Gelabert, en sessió de tarda, donarà pas a la neotrobadora Suu i sengles propostes de rock, les de Sopa de Cabra i Maika Makovski, abans d’abaixar el teló amb la contrastada revetlla de Gertrudis.

I dissabte, 29, música en família amb El Pot Petit i diferents accents pop amb el doblet de Maria Jaume amb Ferran Palau, Izal, Joan Miquel Oliver (el que fos guitarrista i compositor d’Antònia Font) i Miki Núñez. Aquesta oferta de música en directe va de la mà de sengles campanyes del festival amb els comerços i la restauració de Figueres perquè els locals mantinguin les seves cuines obertes fins i tot més tard i els hotels ofereixin descomptes exclusius.