CRITICA DE LLIBRE

'Líbranos del mal': l'aula del crim

Empar Fernández i Pablo Bonell s'introdueixen en la seva pròpia novel·la com a narradors, protagonistes i sospitosos

zentauroepp53622071 icult200602140953

zentauroepp53622071 icult200602140953

1
Es llegeix en minuts
Marta Marne
Marta Marne

Crítica literaria

Especialista en Gènere negre

Ubicada/t a Lleó

ver +

Un matí de desembre el Pablo es dirigeix a l’institut on treballa. Els de segon de batxillerat s’han d’anar acostumant a la separació entre ells per a l’examen de selectivitat, així que es dirigeixen a la sala d’actes, un lloc més espaiós que una aula comuna. Quan acciona el mecanisme que deixa al descobert la pantalla del projector, els crits i les cares d’horror dels seus alumnes li indiquen que està passant alguna cosa. Al girar-se, descobreix els cossos sense vida de dos estudiants del centre, Claudia Pellicer i Tommy Paguay, despullats i penjats de cap per avall d’un penjador.

‘Líbranos del mal’ està relatada a dues veus, les de l’Empar i el Pablo. L’Empar i el Pablo, professors de secundària, escriuen novel·les criminals a quatre mans. Igual que Empar Fernández i Pablo Bonell, autors del llibre. A través d’aquest joc metaliterari, no només els autors es converteixen en narradors i protagonistes, sinó que el mateix Pablo serà sospitós d’assassinat. I, tot i que podríem dir que estem davant la quarta entrega de l’inspector Santiago Escalona, aquest passa a un segon pla per deixar les indagacions en mans dels dos narradors.

Notícies relacionades

Un dels elements més destacats de l’obra és la crítica manifesta als problemes que tenen els docents en el seu dia a dia. S’espera d’ells que es converteixin en consellers familiars, que siguin capaços de tractar de manera individualitzada els seus alumnes i que tractin la diversitat a les aules. I, a més, ho han de fer mentre mantenen l’ànim alegre i el caràcter tranquil. Educar, ensenyar, guiar, sense gairebé recursos i sense cobrar la paga extra quan toca.

p>