ESTRENA DIGITAL

Crítica de 'Tyler Rake': acció d'ànima asiàtica

Aquest vehicle per al lluïment de Chris Hemsworth és més convincent a la pura acció que en els seus aspectes tràgics

zentauroepp53198623 icult200422144210

zentauroepp53198623 icult200422144210 / Jasin Boland

1
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Tyler Rake ★★★

Direcció:  Sam Hargrave

Repartiment:  Chris Hemsworth, Golshifteh Farahani, David Harbour, Rudhraksh Jaiswal

País:  Estats Units

Durada:  102 minuts

Any:  2020

Gènere:  Acció

Estrena:  24 d’abril del 2020 (exclusiu a Netflix)

El projecte d’adaptació al cine de la novel·la gràfica ‘Ciudad’, coescrita pels germans Russo, no sembla haver sigut el més fluid del món: es remunta al 2012, quan l’havien de dirigir els mateixos Russo amb Dwayne Johnson com a protagonista. Al final ha suposat el debut de Sam Hargrave, coordinador d’especialistes en diversos títols de la saga ‘Vengadores’, el carismàtic Thor de la qual, Chris Hemsworth, és finalment l’heroi titular, exmilitar, mercenari, expert amb les armes, el combat cos a cos i l’apnea.  

Notícies relacionades

El pròxim treball de Rake és una mica suïcida, però ell no tem a res, en part per les seves tendències autodestructives. El traficant més gran de drogues de Bangladesh, el ‘Pablo Escobar de Dacca’, ha segrestat el fill de 14 anys del seu gran rival de l’Índia. Només Rake pot tornar-lo amb vida al seu pare. Canvis importants respecte al còmic, com el sexe de l’objecte de rescat i la localització central, que ja no és Ciutat de l’Est, al Paraguai, sinó Dacca, capital de Bangladesh.

Això últim té sentit perquè Hargrave sembla inspirar-se, sobretot, en el cine d’acció asiàtic. La mitja hora d’operació de rescat és un exercici de funambulisme que casa la imaginativa ultraviolència del díptic ‘The raid’ amb alguna cosa de parkour improvisat i, per rematar, una espècie de versió estesa del pla seqüència a l’interior d’un cotxe d’‘Hijos de los hombres’. Després d’alguna cosa així, els 70 minuts restants, menys explosius i més dramàtics, són com un llarg anticlímax. 

Temes:

Netflix Cine