CRÍTICA DE CINE

'El ritmo de la venganza': una intriga arrítmica

Tot el que ens proporciona la directora Reed Romano és un grapat de sòlides escenes d'acció amb Blake Lively connectades entre si per pràcticament res

el ritmo de la venganza / periodico

1
Es llegeix en minuts
Nando Salvà

El ritmo de la venganza ★★

Direcció:  Reed Romano

Repartiment:  Blake Lively, Jude Law, Sterling K. Brown, Raça Jaffrey

Títol original:   ‘The rhythm section’

Països:  Regne Unit / EUA

Durada:  109 minuts

Any:  2020

Gènere:  Acció

Estrena:  6 de març del 2020

La premissa de ‘El ritmo de la venganza’ té molt de còmica. La seva protagonista, Stephanie Patrick (Blake Lively), és una noia que es veu empesa a l’epicentre d’una xarxa d’espionatge i a la recerca d’un terrorista anònim malgrat la seva manifesta falta de facultats per moure’s en el món de la intel·ligència, i que es passeja pel món provocant una animalada; sens dubte, el seu potencial paròdic és indubtable. No obstant, la ridiculesa que la pel·lícula exhibeix és del tot involuntària. La seva directora, Reed Romano, dota la història d’una gravetat insuportable, exemplificada a la perfecció en els motius de l’heroïna per emprendre la seva missió: una catàstrofe aèria que va segar la vida de tota la seva família, i la va condemnar a una vida de drogoaddicció i prostitució.

Notícies relacionades

A excepció d’aquest trauma, l’únic tret que defineix la psicologia de Stephanie és la successió de tallades de cabells que exhibeix al llarg del metratge i, ja que en cap moment se’ns proporciona una idea fiable de qui és, es fa francament difícil sentir empatia per ella o interès pel seu periple. En aquest sentit, no ajuden ni la successió d’esvorancs argumentals ni l’afany dels personatges a comportar-se de manera il·lògica per exigències del guió. Això fa que, en última instància, tot el que se’ns proporciona sigui un grapat de sòlides escenes d’acció connectades entre si per pràcticament res.

‘El ritmo de la venganza’ explica amb la firma dels productors Barbara Broccoli i Michael G. Wilson, responsables de la saga de 007 des de ‘Goldeneye’ (1995). I, tot i que sens dubte manlleva alguns elements bàsics d’aquesta última, la nova pel·lícula no ofereix ni un bri de la diversió ni de l’emoció visceral que les de Bond sovint tenen. Això, clar, no li impedeix resoldre’s d’una manera que deixa clara la intenció de Broccoli i Wilson de produir seqüeles. Tindran temps de reflexionar.