APARICIÓ SORPRESA

La família rica de 'Parásitos' menja embotits d'Olot

Un paquet de salami Espuña apareix a la nevera de la família Park en un moment crucial de la premiada pel·lícula de Bong Joon-ho

img 20200220 094459 5

img 20200220 094459 5

2
Es llegeix en minuts
Julián García
Julián García

Periodista

ver +

El fabulós rebost dels Park, la família rica de ‘Parásitos’, no deixa de donar suculentes sorpreses. Després de la comentada aparició a la pel·lícula de Bong Joon-ho d’una llauna de patates fregides de l’empresa gallega Bonilla a la Vista, convertida en les últimes setmanes en un insòlit fenomen d’imatge i vendes, aquest diari va poder detectar la presència d’un paquet de salami Espuña, popular marca catalana d’embotits establerta a Olot, en un moment crucial del film.

Si han vist la pel·lícula, guanyadora de quatre Oscars, no els costarà recordar el moment: l’antiga empleada de la llar acaba de descobrir l’embolic tramat per la família Kim (la pobra) i, en plena baralla per un telèfon mòbil, la jove Ki-jung corre a la nevera per agafar una bossa negra de préssecs per atacar l’empleada, al·lèrgica a la pell d’aquesta fruita. Allà, entre ampolles de selecta aigua Voss i capsetes del conegut formatge camembert Le Rustique, apareix el paquet negre i vermell d’embotit, pertanyent a la gamma Selecció Xarcuteria d’Espuña. Són dos o tres segons fugaços però intensos, gairebé més que els de les mateixes patates Bonilla.

Aquest diari es va posar en contacte amb l’empresa de la Garrotxa. «Mira que hi ha gent aquí que ha vist ‘Parásitos’, però ningú se n’havia adonat. La primera notícia ens l’esteu donant vosaltres», assegura Jordi Ventolà, del departament de màrqueting d’Espuña. La firma catalana va començar a vendre a Corea del Sud el 2010. «És un mercat que, malgrat representar poc volum de facturació, amb prou feines l’1%, és molt interessant per a nosaltres per com consideren la nostra marca i per l’exigència que ens marquen», afegeix Esteve Espuña, CEO de l’empresa. 

«Actualment tenim presència en botigues coreanes denominades ‘dpts stores’, que són galeries comercials amb productes gurmet. Una cosa semblant a les Galeries Lafayette o a la secció gurmet d’El Corte Inglés. A Corea, consideren producte gurmet la xarcuteria espanyola», diu Espuña. Els productes que l’empresa d’Olot ven al país asiàtic són el pernil serrà, la llonganissa, el salami extra que apareix a la pel·lícula de Bong Joon-ho i diversos ‘snacks’. «Per a nosaltres, sortir en una pel·lícula com aquesta, amb tants reconeixements, és un orgull, perquè significa que som presents en la mentalitat de la població coreana», assegura Ventolà.

«M’heu alegrat el dia», assegura Espuña, especialment feliç per dos detalls que el vinculen estretament amb el país asiàtic: va treballar gairebé tres anys a Seül, a l’empresa Samsung, i la seva dona és coreana. «Vam veure la pel·lícula abans de Nadal, recomanada per la família de la meva dona. És una pel·lícula formidable que sap reflectir molt bé la diferència de classes del país, però la veritat és que mai hauria pensat que arrasaria en els Oscars», apunta el sorprès directiu. 

Notícies relacionades

Roba de nen de Mataró

Pijama de Bobo Choses en un fotograma de ‘Parásitos’, de Bong Joon-ho.

Com que no només de pa viu l’home, una altra empresa catalana, en aquest cas de roba, té una presència notable a ‘Parásitos’. Es tracta de la firma de roba infantil Bobo Choses, de Mataró, que apareix com a part del vestuari del fill petit de l’opulenta família Park. «El nostre principal mercat és Àsia, especialment Corea i el Japó. Allà hi tenim un distribuïdor que cedeix roba per a sèries i pel·lícules», va explicar el director de comunicació de l’empresa, Toni Tió, a RAC-1, que va assegurar haver descobert la roba veient la pel·lícula de Bong Joon-ho al cine.

Temes:

Oscars Cine