NOVA EDICIÓ DE LA MOSTRA DE CANTAUTORS
Barnasants es rearma en el seu 25è aniversari
El festival ofereix un programa de 125 concerts que obrirà Pi de la Serra i que inclou figures internacionals, com ara Maria Farantouri i Vicente Feliú, i homenatges a Ovidi Montllor, Carlos Cano i Guillermina Motta
zentauroepp41192774 icult191218205306 /
Barnasants dispara sense complexos en la seva 25a edició, advertint en el seu lema que la cultura és el kalàixnikov del segle XXI i abraçant la xifra rècord de 125 concerts de cançó d’autor, entre els quals figuren diverses produccions pròpies i homenatges a figures troncals com Ovidi Montllor, Carlos Cano i Guillermina Motta. Un programa que s’iniciarà el 10 de gener amb un recital de Quico Pi de la Serra a l’escenari on el 1996 el festival va començar, les Cotxeres de Sants.
Aquest recinte acollirà, el 24 de gener, Ovidi 25 (unió de David Caño, David Fernàndez, Borja Penalba i Mireia Vives), nit de recordatori de l’autor de ‘Perquè vull’, mort farà 25 anys. ACarlos Cano l’evocarà un espectacle, ‘Latido universal’, dirigit per Giulia Valle, el 6 de març al teatre Joventut, de l’Hospitalet, sala en la qual el dia 15 es desplegarà el tribut a Guillermina Motta a càrrec de Sílvia Comes, Ester Formosa, Anna Roig, Laura Simó i Mone Teruel. El programa conté dos homenatges més, ‘Auteclàssics’ (29 de febrer, Luz de Gas) i els dedicats a Teresa Rebull (21 de març, Auditori) i Serrat (4 d’abril, CAT).
La veu de Theodorakis
Notícies relacionadesEntre les figures internacionals, Vicente Feliú, remarcant que Cuba és el país convidat d’aquest any (6 de març, Luz de Gas), i la grega Maria Farantouri, històrica veu de capçalera de Mikis Theodorakis, que tornarà després de 16 anys d’absència a Barcelona (28 de març, Joventut). Torna el mexicà León Chávez Teixeiro (13 de març, Barradas).
Presentaran els seus nous projectes artistes com Joaquín Carbonell (26 de gener), Pablo Guerrero (2 de febrer) i l’Orquestra Fireluche amb Pau Riba (28), tots tres al Barradas; el Joventut acolliràAnna Roig (31 de gener), Jabier Muguruza amb Bernardo Atxaga (7 de febrer) i Paco Ibáñez (3 d’abril), i Luz de Gas, rebrà Ángel Petisme (31 de gener) i Joan Amèric (1 de febrer). Un 25è Barnasants «igual de combatiu i de precari», ha apuntat aquest dimecres el seu director, Pere Camps, que ha criticat el baix compromís de les administracions amb la cultura i ha anunciat una campanya de finançament col·lectiu.
- Salaris El truc de la nòmina que congela el teu sou encara que pugi el conveni col·lectiu
- Canvis en la geografia Els municipis de Tarragona que han desaparegut del mapa: pobles abandonats i localitats annexades
- Famosos Aquesta és la clínica de Barcelona on Lucas (Andy y Lucas) tornarà a operar-se el nas
- El pla de Simeone Cansats, però amb la Lliga encarrilada
- EL PARTIT DEL METROPOLITANO Doble cop al Reial i a l’Atlètic
