MANGA BARCELONA

El gran 'all stars' de 'One piece'

El Manga Barcelona acull la preestrena de la 14a pel·lícula de la saga de pirates 'One piece: Estampida'

El dissenyador de personatges i els productors parlen d'aquesta reunió de personatges favorits dels fans

zentauroepp50672846 barcelona 31 10 2019  icult   sal n manga entrevista equipo 191031135221

zentauroepp50672846 barcelona 31 10 2019 icult sal n manga entrevista equipo 191031135221

2
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

¿Com celebrar el 20è aniversari de l’estrena de la sèrie de ‘One piece’, el 1999, dos anys després d’inaugurar Eiichirō Oda el seu famós manga? Per exemple, convidant Monkey D. Luffy, els seus amics de la Banda de Barret de Palla i infinits personatges favorits de fans en un espectacular festival pirata. El seu principal amfitrió és Bona Festa, que no, no havia mort. I l’entreteniment, la caça d’un mític tresor amagat per Gold Roger. Està tot permès, des de robatoris a segrestos. O sigui que pinta bé. 

Així arrenca l’esperada ‘One piece: Estampida’, ni més ni menys que la 14a pel·lícula de la franquícia, que arribarà als cines el 15 de novembre, després de la seva preestrena al Manga Barcelona. El dissenyador de personatges Masayuki Sato i els productors Hiroki Koyama i Hiroyuki Sakurada van anar al saló a presentar la seva bulliciosa criatura, un afartament important d’humor, acció, els inevitables escots femenins i, tot sigui dit, també molta tauleta masculina. «¡M’agrada dibuixar músculs!», afirma en un moment de la nostra entrevista el dissenyador Sato.

El Sucesor del Ogro

La pel·lícula conjuga, com ja és habitual en l’animació japonesa, les 2D tradicionals amb les 3D, però tampoc és que abusi massa d’aquestes últimes. S’hi aprecia l’intent de ser fidel al traç del còmic original. El productor Koyama explica: «Hem utilitzat molt poca infografia. Sobretot, per dibuixar les masses de gent que de vegades apareixen al fons. També va ser necessària per donar vida a l’antagonista, Douglas Bullet, àlies el Sucesor del Ogro. Hi ha un moment en què es fa gegant i intenta arrasar-ho tot; en moments com aquest crèiem bastant més efectives les 3D.

El forçut Bullet és la principal novetat del repartiment (la resta són vells coneguts, com SaboBoa Hancock Bugui el Payaso), i el personatge que més va disfrutar dibuixant Sato, pels seus músculs, clar. «M’agrada molt, aquest brivall. És un personatge obsessiu que tan sols creu en la força i està decidit a arribar a la seva màxima potència. Al contrari que els herois, no creu en la companyonia, idea principal d’aquesta saga».

Rècord de taquilla al Japó

Notícies relacionades

Al ser un projecte més o menys commemoratiu, l’equip va disposar d’un pressupost més alt de l’habitual, però no s’atreveixen a dir-nos-en la quantitat: «¡És secret professional!», diu Koyama entre rialles. Van ser uns diners segurament ben invertits. Tan sols el seu primer dia al Japó, ‘One piece: Estampida’ va reunir als cinesmés de 350.000 seguidors (el millor dia d’estrena del 2019).

Són 20.000 entrades més de les que allà va vendre el primer dia ‘Avengers: Endgame’, una pel·lícula amb què podria comparar-se per la seva acumulació d’herois. ¿I aquesta carrera de pirates de l’arrencada? ¿No té a veure amb ‘Mad Max: Fury road’? (Koyama): «Soc molt fan d’aquesta saga, però les nostres referències van provenir més en realitat de la mateixa saga ‘One piece’. A la quarta pel·lícula, ‘La aventura sin salida’, de l’any 2003, ja hi havia una carrera de pirates molt semblant. I abans que ‘Vengadores’ ens ha influït més ‘Los siete samurais’». Amb tota lògica.