CRÍTICA DE CINE

'La ceniza es el blanco más puro': un relat de supervivència

Jian Zhangke combina drama i descripció o bé dels baixos fons criminals o de personatges i situacions al límit de la violència

estrenos de la semana trailer de la ceniza es el blanco mas puro 20xx / periodico

1
Es llegeix en minuts
Quim Casas

L’últim film de Jian Zhangke, estendard de la sisena generació del cine xinès, confirma el que va iniciar a començaments d’aquesta dècada amb ‘Un toque de violencia’: el director combina ara a ‘La ceniza es el blanco más puro’ drama i descripció o bé dels baixos fons criminals o de personatges i situacions al límit de la violència, a partir d’un estil més digerible per a platees occidentals que el dels seus primers treballs. La seva actual companya, l’actriu Shao Tao, en una composició extraordinària en la mesura i contenció, encarna una dona que va a la presó per protegir el seu amant i que ha de reiniciar una nova existència. El film té tots els tons possibles: pausat, visceral, tràgic, esperançat.  

La ceniza es el blanco más puro ★★★★

Direcció:  Jia Zhangke

Repartiment:  Zhao Tao, Liao Fan, Xu Sheng, Casper Liang, Diao Yinan

Títol original:   ‘Jiang hu er nv’

Països:  Xina / França / Japó

Durada:  135 minuts

Any:  2018

Gènere:  Drama

Estrena:  31 de maig del 2019