Anar al contingut

CRÍTICA DE CINE

'La ceniza es el blanco más puro': un relat de supervivència

Jian Zhangke combina drama i descripció o bé dels baixos fons criminals o de personatges i situacions al límit de la violència

Quim Casas

L’últim film de Jian Zhangke, estendard de la sisena generació del cine xinès, confirma el que va iniciar a començaments d’aquesta dècada amb ‘Un toque de violencia’: el director combina ara a ‘La ceniza es el blanco más puro’ drama i descripció o bé dels baixos fons criminals o de personatges i situacions al límit de la violència, a partir d’un estil més digerible per a platees occidentals que el dels seus primers treballs. La seva actual companya, l’actriu Shao Tao, en una composició extraordinària en la mesura i contenció, encarna una dona que va a la presó per protegir el seu amant i que ha de reiniciar una nova existència. El film té tots els tons possibles: pausat, visceral, tràgic, esperançat.  

ítem

La ceniza es el blanco más puro 

Direcció: Jia Zhangke

Repartiment: Zhao Tao, Liao Fan, Xu Sheng, Casper Liang, Diao Yinan

Títol original:  ‘Jiang hu er nv’

Països: Xina / França / Japó

Durada: 135 minuts

Any: 2018

Gènere: Drama

Estrena: 31 de maig del 2019