Obituari
Mor la filòloga Aina Moll
Va col·laborar amb el seu pare, Francesc de Borja Moll, en l'elaboració dels dos últims volums del Diccionari Català-Valenciano-Balear.
1522341 59
La filòloga menorquina Aina Moll Marqués, filla gran del també filòleg menorquí Francesc de Borja Moll, va morir ahir a la nit, dissabte, a Palma, als 88 anys d’edat, ha informat la seva família.
Aina Moll va néixer a Ciutadella el 1930 i va col·laborar amb el seu pare en l’elaboració dels dos últims volums del Diccionari Català-Valenciano-Balear.
Va ser directora general de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya entre els anys 1980 i 1988 i assessora lingüística del Govern balear en el període 1995-1996.
Des de l’any 1993 va ser membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i va ser investida doctora honoris causa per la Universitat Oberta de Catalunya el 2012.
Entre altres premis, el seu treball ha sigut reconegut amb la Medalla d’Or de la Ciutat de Palma (2012) i la del Consell de Mallorca (2015), i també va rebre el premi Ramon Llull del Govern de les Illes Balears (1997) i la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya (1988).
Sobretot, destaca la seva família, és “especialment estimada i recordada com a professora per moltíssims dels seus antics alumnes”. De fet, una escola pública de Palma porta el seu nom. La família informarà en el seu moment del dia i hora del funeral.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Esports de neu Bitllets de Rodalies Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat per anar a diferents estacions d'esquí de Catalunya amb forfet inclòs: com adquirir-los
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
