CRÒNICA DE MUSICAL
'Maremar', un musical a tota vela
Dagoll Dagom toca la fibra al Poliorama amb un muntatge sobri, de gran càrrega emotiva i brillants cançons i coreografies
45217668 60
Com propulsat per un ressort. Així va rebre el públic, amb una ovació dreta, l’estrena al Poliorama de ‘Maremar’, el nou espectacle de Dagoll Dagom, dos anys després d’una producció molt més ambiciosa en mitjans com ‘Scaramouche’.La gran companyia catalana de teatre musical ha buscat en els seus orígens fent una obra de creació col·lectiva, dirigida per Joan Lluís Bozzo, i un muntatge que toca la fibra amb paraula, música i dansa. Si ‘Antaviana’ va recrear fa quatre dècadesSisa, ‘Maremar’ ho fa amb les cançons de Lluís Llach per adaptar un drama de Shakespeare, ‘Pèricles, príncep de Tir’.
Aquest text poc representat és el fil conductor d’un musical en el qual manen l’emoció i la denúncia. Si Shakespeare narra les desaventures per les costes mediterrànies d’un bondadós príncep, fugint de l’assetjament del governador d’Antioquia, ‘Maremar’ recull el títol d’una peça de Llach per interpel·lar-nos sobre la urgència humanitària que inunda les aigües del Mediterrani. El plor d’una nena en un camp de refugiats obre el dibuix d’una faula, una metàfora sobre un cant a la vida i la força de l’amor.
Notícies relacionadesEns arriba mitjançant una sòbria bastidaen una decisió que sembla inevitable per abordar aquesta tragèdia. És una opció buscada, segur, però amb el risc que es flirtegi amb un teatre d’estètica ‘pastorets’. Els nou intèrprets es multipliquen en una àmplia llista de personatges. Pocs estris en escena i un gran teló de fons amb projeccions al·legòriques a aquest mar rebatejat avui com a Mare Mortum. La música arriba des d’una cantonada, i amb la percussió com a base. No falten tampoc en aquest teló imatges de la destrucció de Síria o de barcasses on es busca una sortida vital i tantes vegades, en vista d’una indiferència inadmissible, s’obre la porta de la mort. Les fotografies actuen com un lògic subratllat, tot i que potser ni feien falta.
Perquè tota l’emoció i l’atmosfera brollen amb una excel·lent adaptació d’Andreu Gallén de temes de Llach, amb les no menys brillants coreografies corals d’Ariadna Penya, i amb un repartiment entregat a la causa, intèrpret de peces a capella que estarrufen la pell. Al capdavant hi ha Roger Casamajor (un gran Pèricles que no desentona quan canta), Mercè Martínez (capaç de transitar per igual pel drama i per la farsa), Aina Sànchez (de pas ferm i veu lluminosa) o Elena Tarrats. Ja va meravellar en ‘L’ànec salvatge’ i aquí deixa veu d’àngel com a Marina, la filla de Pèricles amb qui es retroba en un tram final de crescendo rebut amb contagiós entusiasme per la platea, incloses l’alcaldessa Ada Colau o la consellera Laura Borràs.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 El cava es refreda a la Gran Via: repeteix per segon any un cinquè premi i reparteix 60.000 euros dècim a dècim
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79.432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- Per un quart premi Lorena Espinosa, propietària de l’administració de Badalona que ha repartit dos milions de la Loteria de Nadal 2025: «Es queda al barri»
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
