Quarta edició
La 080 Reborn culmina la setmana de la moda amb un viatge poètic al renaixement de la roba de segona mà
Més d’11.000 persones han assistit a les desfilades en un certamen que consolida la seva projecció internacional, apostant per la sostenibilitat i el talent creatiu
La literatura i el vintage van marcar la icònica desfilada de moda circular 080 Reborn /
La 080 Barcelona Fashion va posar punt final a la 36a edició refermant el seu paper com a gran aparador del disseny, la sostenibilitat i el talent creatiu amb projecció internacional. La passarel·la de la moda va reunir al Recinte Modernista de Sant Pau més d’11.000 visitants i prop d’un miler de professionals acreditats, entre periodistes i creadors de continguts, 139 dels quals internacionals.
La setmana de la moda, impulsada per la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Treball, va culminar la seva última jornada amb la quarta edició de la desfilada de moda circular 080 Reborn, un dels emblemes del certamen. La iniciativa, que compta amb la col·laboració de l’Agència de Residus de Catalunya i el patrocini de Girbau Lab, va presentar una col·lecció inspirada en la literatura.
080 Reborn consolida com a tendència la roba 100% reutilitzada
Oda poètica a la circularitat
La desfilada, amb estilismes de Femín + Gilles, creats íntegrament amb roba recuperada de botigues 'vintage' i centres de gestió de residus tèxtils, va posar l’accent en la reutilització i la sostenibilitat, demostrant un cop més que les peces de segona mà poden ser sofisticades i glamuroses.
La col·lecció va fusionar el gòtic victorià amb una rebel·lió moderna, creant un contrast entre tradició i transgressió. Amb un estil fluid, romàntic i eteri, es va donar una nova vida a peces amb història, convertint-les en noves formes d’expressió d’una moda evocadora i conscient.
La segona part de la 080 Reborn va transportar el públic als anys seixanta, reinterpretant l’alta societat des d’una mirada sostenible. El luxe es va fusionar amb la imperfecció i l’esperit bohemi d’aquella dècada, celebrant el pensament crític, la llibertat, l’inconformisme i la moda reutilitzada.
L'Open Area ha estat visitada en aquesta edició per més de 3.000 persones /
Ampli ressò mediàtic
Durant quatre jornades intenses, la setmana de la moda catalana ha comptat amb una notable presència de mitjans internacionals de països com Itàlia, França, Regne Unit, Canadà i els Estats Units. L’impacte de la 080 Barcelona Fashion ha anat més enllà de les parets del Recinte Modernista de Sant Pau. A través d’una potent estratègia digital, la passarel·la ha ampliat el seu ressò.
Gràcies a Instagram, TikTok i YouTube, amb retransmissions en directe, continguts exclusius i vídeos, tant les desfilades com la vida al 'backstage' han tingut un ampli abast internacional. La imatge fresca i dinàmica de la 080 ha connectat amb noves generacions d’amants de la moda i ha consolidat el seu lloc en el mapa de les fashion weeks del món.
Èxit d’afluència a l’Open Area
Notícies relacionadesL’Open Area ha estat un dels grans èxits d’aquesta edició, amb més de 3.000 visitants al llarg de la setmana. Dins aquest espai obert al públic, els tallers i xerrades del 080SPOT_SPAINGALLERY han reunit més de 300 assistents, entre estudiants, professionals i aficionats a la moda, convertint-se en un punt de trobada d’inspiració per a la comunitat creativa.
També ha debutat amb èxit la 080 Beyond Crafts, una iniciativa que vol donar visibilitat al treball artesanal dins la moda contemporània. En aquesta primera edició, dedicada a la barreteria, nombrosos visitants han pogut descobrir de prop l’ofici i les tècniques tradicionals d’un art que continua tenint un paper clau en les tendències actuals.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Crisi ramadera Illa admet que la Generalitat ja sospitava de l’arribada de la pesta porcina dos dies abans de la declaració oficial
- A instàncies de l’Ajuntament Un ampli dispositiu policial desallotja a Badalona uns 200 migrants de l’assentament més gran de Catalunya
- TELECOMUNICACIONS Telefónica llança la seva oferta final de l’ero amb 4.554 sortides i acosta l’acord amb els sindicats