Anar al contingut

crònica

Yung Lean al Sónar 2018: el trap de l'esgarrifança

L'artista suec va conduir el públic per un vaivé de sensacions a través de la profunditat de les seves cançons

Ignasi Fortuny

BARCELONA, SPAIN - JUNE 15: Yung Lean performs on stage during Sonar Festival on June 15, 2018 in Barcelona, Spain. (Photo by Xavi Torrent/WireImage)

BARCELONA, SPAIN - JUNE 15: Yung Lean performs on stage during Sonar Festival on June 15, 2018 in Barcelona, Spain. (Photo by Xavi Torrent/WireImage) / Xavi Torrent (WireImage)

Tornava de cap a peus al Sónar el prematur trapaire suec Yung Lean (només té 21 anys) després d’actuar ja al festival barceloní a l’edició del 2016. En aquesta primera ocasió, es va presentar com una promesa amb poc marge per a l’equivocació en l’apartat diürn del certamen de música avançada, ahir ja com a referent del trap fosc i emocional programat a la nit festivalera. Yung Lean va mostrar a l’escenari la profunditat que supuren les seves lletres, que aborden temes tan poc juvenils com la vida després de la mort. No sona estrany, doncs, que el seu grup es digui Sad Boys (nois tristos).

El raper suec provoca constantment en el públic una cosa semblant a una esgarrifança: el porta a botar, suar, i, quan no s’ho espera, el paralitza i li bufa al clatell, com amb la geladora ‘Red bottom sky’, del seu últim i tercer àlbum, ‘Stranger’ (2017).

Amb aquesta sensació, impulsada per balades tristes i avalada també pels vídeos que projectaven les pantalles de l’escenari, amb imatges d’animals carronyers en acció i postals gairebé satàniques, es va arribar al final de l’hora de vaivé emocional que va ser el concert. L’MC suec també va interpretar alguns dels seus temes més icònics i celebrats, com ‘Kyoto’, moment àlgid del bot ahir a la nit, ‘Oreomilkshake’, ‘Hennessy & Sailor Moon’ o ‘Diamonds’.

Temes: Trap Sónar