RETORN
Txarango torna amb un disc solidari després de tres anys
El grup llança aquest mes les cançons d''El cor de la terra', de les quals destinarà beneficis a entitats socials
/
Txarango ha llançat aquest dimarts 'Una lluna a l'aigua', la primera cançó que publica el grup en tres anys. Pertany al nou àlbum 'El cor de la terra', que es podrà descarregar gratuïtament des de la web de la banda el 26 de març i, a les botigues, el 31 de març. Txarango cedirà el 50% dels drets de totes les cançons del disc a 14 col·lectius i entitats socials. El clip del primer tema ja es pot veure des d'aquest migdia a Youtube:
Del 20 al 26 de març, el grup farà públiques dues cançons cada dia, una a les set del matí i una altra a les set de la tarda, amb la intenció buscada d'espaiar-les i que així puguin anar acompanyades d'informació de les entitats que reben els diners.
Les dues dates de presentació al festival Cruïlla de Primaverafestival Cruïlla de Primavera (12 i 13 de maig), al Poble Espanyol, ja han esgotat les entrades.
Segons el mateix grup, el nou disc és com un "quadern de viatge", després de més d'un any d'experiències solidàries a Melilla, el Senegal, Palestina i camps de refugiats grecs, on han après molt i s'han convençut de la virtut del seu activisme cultural. Per això, Txarango vol aprofitar la seva projecció per ajudar aquestes causes, entre elles entitats com Stop Mare Mortum i Obra Social de la PAH. "Són gent que fan el que nosaltres faríem si no ens dediquéssim a la música", comenta a l'ACN el cantant Alguer Miquel. "Som un grup que no s'ha basat en la politització de les lletres i que hem fet temes universals que et permeten arribar a molta gent, el que polititzem són les accions", assenyala.
COL·LABORACIONS AMB MANU CHAO I PAU DONÉS
Notícies relacionadesEl disc, el "més col·lectiu", afegeix, compta amb col·laboracions de Manu Chao, Pau Donés i els australians The Cat Empire, i és una defensa de l'optimisme, que transmeten música i lletres, encara que parlin sovint de realitats dures i injustes. "Al final parlem de la fe. En aquests viatges hem vist grans actes de fe en les persones i la humanitat, actes de dignitat, i ens hem agafat a això per no acabar bojos", explica Miquel.
Coherents amb tot això, a més de caracteritzar-se pel seu activisme intercultural i la cooperació, el grup s'acaba de constituir en cooperativa de treball i han aconseguit que les samarretes promocionals del grup es fabriquin a Catalunya i no en un taller infrahumà de Blangla Desh.
- FUTBOL Vuit jugadors del Barcelona i cap del Reial Madrid en la llista de Luis de la Fuente per al Mundial 2026
- Guerra a l’Orient Mitjà ¿Per què l’Iran i els EUA no aconsegueixen firmar un acord de pau? Els esculls d’unes negociacions que es resisteixen, en cinc claus
- Pressupostos catalans La Generalitat desafia Vox i augmenta les ajudes a entitats que fomenten el català a l’Aragó, València i les Balears
- No compta amb el gendre de Galán Riquelme s’envolta d’empresaris, advocats, un metge i un registrador per disputar la presidència del Reial Madrid a Florentino Pérez
- Document papal Lleó XIV demana, en la seva primera encíclica, posar fre al poder de les tecnoelits i crear un codi ètic global per a la IA
