VISITA A BCN D'UNA DIVA DEL POP

Nit boja amb Rihanna

La musa pop-R&B va aixecar passions al Palau Sant Jordi amb un clamorós encadenat d'èxits

jgarcia34771850 concierto de rihanna160722123635

jgarcia34771850 concierto de rihanna160722123635

3
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Rihanna és fidel al públic barceloní des de fa diverses gires, però, per desgràcia, també és fidel a la impuntualitat. El 2011 es va presentar a l’escenari amb 38 minuts de retard. El 2013 va arribar a fer esperar una hora i vint minuts, el que durava una bona pel·lícula de sèrie b als 80. I ahir a la nit el retard va ser de 47 minuts, com un episodi de sèrie dramàtica de cable.

La diva sense complexos (ni tampoc rellotge) hauria pogut començar amb una explosió, el primer cop de qualsevol dels seus recents 'hits' filo-EDM, però ella va preferir un xiuxiueig. La seva balada 'Stay', extreta d’'Unapologetic' (2012). Declaració d’intencions: la gira 'Anti' és antiexcés, antipompa; gairebé subtil per al que s’espera d’un concert de pop massiu el 2016. Pocs focs d’artifici, vestuari folgat i molt blanc. Això sí, el so, eixordador, no tenia res de minimalista.

Protegida per un abric blanc, Rihanna va interpretar 'Stay' i una versió reduïda de 'Love the way you lie (part II)' sobre una estructura blanca al centre del Sant Jordi, per després pujar a una passarel·la transparent (amb les vores blanques) des de la qual va cantar i, és clar, va ballar sinuosament 'Woo' i 'Sex with me'.  

Després va saltar a l’escenari principal, envoltat per misterioses lones desinflades i on l’esperaven banda i ballarins. Primer verdader 'hit'' de la nit: la trap-pop 'Bitch better have my money', seguida per la no menys poderosa 'Goodnight Gotham'.

La jazzística 'Consideration' va obrir una secció dedicada, en essència, a recórrer les seves aparicions en els èxits aliens 'Live your life' (T.I.), 'Run this town' (Jay Z) i 'All of the lights' (Kanye West), en un 'medley' difícilment resistible. També va recuperar el seu 'hit' propi Umbrella, encara que en versió bastant reduïda. 

Rihanna --llavors amb una granota 'nude' amb cordons creuats de dalt a baix i al voltant del coll-- semblava més interessada a explorar a consciència el repertori d’'Anti': va defensar 'Desperado' amb intens esperit 'bluesy' i va deixar que la seva banda s’esplaiés en el clímax final.

El càstig del clima feia patir per la diva en el seu tercer canvi de vestuari, que incloïa un (almenys sembla que lleuger) gegant abric de color xocolata. El va deixar caure i va revelant una granota transparent amb brodats i serrells, per atacar la festa dancehall de 'Rude boy' i 'Work', el seu tercer duet amb Drake.

Després de demanar al públic que deixés una mica de banda el mòbil i s’entregués, més, a la festa, va tornar a la seva trilogia de duos amb Drake: sublim Take care, basada en la remescla de Jamie xx de l’'I’ll take care of you' de Gil Scott-Heron. Les antigues lones desinflades havien cobrat tonalitats d’arc de sant Martí, a joc amb l’esperit de llibertat de la música de ball. 'We found love' --enllaçada amb 'How deep is your love' de Calvin Harris amb Disciples-- i 'Where have you been' van segellar la secció àlgida de la nit, realment disfrutable i emotiva. 

DESENLLAÇ REFLEXIU

Després de la tempesta ballable, va venir una certa calma. Amb un vestit marró extragran, Rihanna es va aferrar al repertori atmosfèric d’'Anti': l’electro-R&B 'Needed me'; la seva adaptació del 'New person, same old mistakes' de Tame Impala, la 'torch song' 'Love on the brain'... Intercalats, temes pretèrits també a baixes revolucions com 'Diamonds' i 'FourFiveSeconds¡, mentre capes d’espuma lliscaven per la cortina al fons de l’escenari. Majestuosa èpica ­blanca.

Notícies relacionades

El tancament amb un tema en gairebé clau menor com 'Kiss it better' --balada synth-pop amb guitarres d’èpica vuitantera marca Prince, avui amb un gest a 'Purple rain'-- va deixar clar que una nova Rihanna ha arribat, decidida a no gravar només hits immediats per al consum massiu. Encara que sigui boníssima en això últim i, potser, no hauria de deixar-ho del tot de banda.

La nit havia començat amb l’efectiva sessió com a teloner de Big Sean, raper afiliat a G.O.O.D. Music (el segell fundat per Kanye West) que, com Rihanna, sol col·laborar amb Drake: van sonar els seus temes conjunts 'Blessings' i 'All me'. 

Temes:

Rihanna Música