MOR EL REI DEL BLUES
Lucille es queda sense B.B. King
El músic va batejar així totes les seves guitarres en record d'una baralla per una dona en un local on tocava
La carrera de B.B. King, que ha mort aquest divendres als 89 anys, estarà sempre marcada per la relació del rei del blues amb Lucille, el nom amb què el músic es referia a totes les seves guitarres, un model de la marca Gibson.
Un nom que té una bona història al darrere i que ens porta a l'hivern del 1949. King actuava en un local d'Arkansas quan uns espectadors es van embrancar en una baralla i van bolcar el bidó de querosè que servia per escalfar el recinte. L'incendi es va propagar ràpidament pel local i tots els que eren allà, B.B. King inclòs, es van afanyar a sortir de la sala. Una vegada a fora, es va adonar que havia oblidat agafar la seva estimada guitarra Gibson acústica de 30 dòlars i, desafiant el foc, va tornar a entrar al local per recuperar-la.
L'endemà, el músic va saber que dues persones havien mort en l'incendi i que la baralla va començar per una dona que es deia Lucille. B.B. King va decidir llavors posar-li aquest nom a la seva Gibson per a no oblidar dues coses: no barallar-se mai per una dona i no tornar a entrar en un edifici en flames. Des d'aleshores, totes les Gibson que va tenir es van dir Lucille.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- El nou pontificat El nord-americà Lleó XIV, un Papa per bastir ponts al diàleg
- Tribunals Catalunya comptarà amb 60 jutges més en els pròxims tres anys
- FUTBOL Fumata blanca rumb al Reial Madrid: Xabi Alonso anuncia als seus jugadors que se’n va del Leverkusen
- A Sagrada Família Barcelona compra un altre bloc de pisos a l'Eixample per tanteig i retracte
- Detingut a Alemanya un violador que es va escapar fa dos anys d’una presó catalana
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci