Als 65 ANYS

Mor el periodista Moncho Alpuente

El també escriptor i cantant ha mort a les Canàries a causa d'un infart, ha informat la Cadena Ser

Fotografia d’arxiu d’una entrevista a Moncho Alpuente.

Fotografia d’arxiu d’una entrevista a Moncho Alpuente. / CARLOS MONTAÑÉS

2
Es llegeix en minuts

El periodista i escriptor Moncho Alpuente ha mort a les Canàries als 65 anys, com a conseqüència d'un infart, ha informat avui la Cadena Ser. Alpuente, nascut a Madrid el 23 de maig del 1949, va ser un home polifacètic que va començar la seva carrera en el món musical i va col·laborar en diferents programes de ràdio i televisió, i va escriure llibres i articles de premsa en diaris com 'El País' o 'Público'.

Ramón Mas Alpuente va cursar estudis en un internat de religiosos de Segòvia i va acabar el batxillerat en un institut de Madrid. Posteriorment, va iniciar els seus estudis universitaris de Periodisme a la capital d'Espanya. Als 16 anys (1965) comença a treballar a la revista 'Sp' com a encarregat d'arxiu i al cap d'un any es fa càrrec de la secció de música.

El 1968, juntament amb un grup de companys de l'escola, va formar el grup musical Las Madres del Cordero amb cançons satíriques, i dos anys més tard (1970), juntament amb el grup Tábano, va crear l'espectacle 'Castañuelas 70', que va causar una gran polèmica en la societat de l'època. Poc temps després, seguint la mateixa línia, formaria la De Santurce a Bilbao Blues Band.

Va ser un dels fundadors de Popular FM el 1971. També va col·laborar a Ràdio Nacional. Posteriorment participaria a Televisió Espanyola en els programes 'Mundo-pop' i 'Pop-grama'. L'any 1983 es va encarregar d'un espai a la ràdio El País, 'Madrid me mata', amb gran èxit d'audiència. Els santorals i les efemèrides que apareixien en el programa van ser recopilats en clau d'humor a 'El libro de los santos imaginarios y hechos apócrifos'.

VA COL·LABORAR AMB MIGUEL RÍOS

El 1986 va estrenar la comèdia 'La reina del Nilo', paròdia sobre la literatura i el cine d'aventures escrita en vers. L'obra es va estrenar durant el Festival de Teatre de Madrid. Després col·laboraria amb Miguel Ríos en el programa de TVE 'Qué noche la de aquel año' i, simultàniament, en el setmanari d''El País', va dirigir la secció titulada 'El País Imaginario'. Després va coordinar, al mateix mitjà, 'El Chafardero Indomable'.

L'octubre del 1987 va començar a Radiocadena Espanyola (RCE) el programa 'Buenos días, Babilonia', i un any després és un dels membres que constitueixen la Mesa Nacional Bases a Referèndum, integrada per artistes, intel·lectuals i professionals que, el desembre del 1988, fan públic un comunicat en què rebutgen el conveni defensiu que Espanya i els Estats Units acabaven de firmar.

Notícies relacionades

El 1988 va començar el rodatge de 13 capítols de la sèrie de TVE 'Delirios de amor', dels quals ell en dirigeix un, titulat 'Amor y oportunidades', en què intervenen Ángel de Andrés, Vivian Vives i Kytty Maver i que va ser emès l'estiu del 1989. A finals d'aquell mateix any publica el llibre 'Solo para fumadores', obra que inclou relats inèdits juntament amb d'altres ja publicats.

Com a lletrista de cançons, va col·laborar el 1989 amb Sabina i Armando Llamado en el disc de Ricardo Solfa titulat, 'Cuando tu seas mayor' i en l'elapé 'Todos por el humo' amb Sabina,Trinidad Iglesias, Hilario Camacho, Ricardo Solfa i Aute, entre altres.