crítica

'Torrente 5: operación Eurovegas', particular i casposa quadrilla dels onze

Santiago Segura

★★

Estrena 3 d’octubre

COMÈDIA

Intèrprets: Santiago Segura, Julián López, Jesús Janeiro, Alec Baldwin, Fernando Esteso, Carlos Areces, Angy Fernández, Florentino Fernández, Anna Simon, Neus Asensi . • Espanya • 105 minuts 

Tràiler de ’Torrente 5: Operación Eurovegas’. / periodico

1
Es llegeix en minuts
QUIM CASAS

La cinquena entrega de la sèrie Torrente ens situa en un Madrid futur, exactament l'any 2018. Moltes i determinants coses han canviat: l'euro ha caigut, la pesseta ha tornat, Catalunya s'ha independitzat  (i la seva selecció de futbol va forta en el Mundial), alguns polítics corruptes han passat per la presó com el mateix Torrente i, el que és més important per al caspós expolicia, el vell estadi de l'Atlètic de Madrid ha estat derruït i l'estàtua en honor a El Fary apareix pintada salvatgement.

Notícies relacionades

Massa canvis, massa estupor, massa incomprensió. El personatge encarnat per Santiago Segura decideix passar a l'altre costat, el de la delinqüència, suposant que alguna vegada hagi estat al costat correcte de la llei. I com George Clooney a Ocean's eleven -encara que ell prefereixi la versió de Frank Sinatra, La quadrilla dels onze--, recluta una banda d'atracadors bastant menys guapos que Brad Pitt, Julia Roberts i Matt Damon, i es disposa a robar en un dels casinos d'Eurovegas.

Poques novetats ofereix aquesta entrega en relació amb les quatre anteriors. En tot cas, Segura ha sabut convertir Jesús Janeiro, aka Jesulín de Ubrique, en un bon secundari, escriu algunes línies de comèdia gamberra bastant encertades, hi ha algun gag verbal notable, escatologia, seqüències d'acció completament prescindibles i esperades aparicions d'amics i amiguets del cineasta. Poca cosa per sostenir un producte que, això sí, tornarà a encertar la diana comercial.