ESTRENA AL TEATRE ALMERIA D'UNA TRAGÈDIA MODERNA
Rock i reflexió arran de la pèrdua d'un fill
Gemma Brió ficciona la mort del seu nadó a 'Llibert'

Mürfila, Gemma Brió i Tàtels Pérez, en una imatge promocional.
La dolorosa experiència de la mort d'un fill va inspirar l'obra de Gemma Brió Llibert, que fins al 8 de desembre es representa a l'Almeria Teatre. Una mare relata els 15 dies de la vida del seu nadó. La muntanya russa de sentiments i la relació amb la parella, els metges, la família i els amics. «És un homenatge al meu fill però tractat des de la ficció. Una tragèdia moderna, amb moments d'humor, surrealisme i fantasia», declara l'autora i actriu, que comparteix escenari amb la cantant Mürfila i Tàtels Pérez en un muntatge que dirigeix Norbert Martínez, parella de Brió.
La història és narrada a partir del personatge de la mare (la mateixa Brió), que convoca dues còmplices que l'ajuden a verbalitzar els seus actes i pensaments. «Per ella mateixa n'és incapaç i crea dos éssers imaginaris: la rockera i una amiga que donaran veu a la resta de personatges», diu l'autora, que recorre a la fantasia per acostar-se a un succés traumàtic de la seva vida. Però el viatge argumental, assegura, va més enllà d'aquesta ferida. «És un viatge que ens pot ajudar a entendre altres vides i a plantejar-nos grans dubtes».
L'EUTANÀSIA / A la peça hi ha denúncia i agraïments; una marcada reflexió sobre l'eutanàsia, la por a la malaltia, el sentit de la justícia... «Es parla de l'amistat incondicional, de l'amor, la felicitat i fins i tot del sistema sanitari. Un sistema que va ser exemple per a molts països i que avui s'ensorra».
El muntatge és com un «clarobscur de Caravaggio», el defineix Martínez. Amb la llum de la vitalitat, l'esperança i la il·lusió cobrint la negritud de la ràbia i el patiment. «Enfoco els temes des de l'humor, la ironia, l'absurd, des d'una veu amb prejudicis, contradiccions, cançons, errors, encerts i valentia. Des de la vida mateixa», il·lustra l'autora.
Mürfila actua, canta i interpreta a la guitarra «de forma molt canyera» peces conegudes i alguna d'inèdita composta per a aquest muntatge. «Sóc com una narradora rockera i extravagant. Faig de mi mateixa», explica l'artista, que es congratula del to lluminós que sobrevola la peça. «És un text dur però la mirada és positiva i des d'un angle alegre».
L'autora explica que en el títol hi ha, el nom del nadó, un pòsit significant. «El d'una persona alliberada; un esclau lliure». I aquesta mateixa sensació d'alliberament la sent el públic, ha constatat Brió. «Impacta perquè no deixa ningú indiferent, però també hi ha somriures i es viu una catarsi d'emocions». Va quedar clar el dia de l'estrena amb la reacció d'amics de la professió.
- Metabolisme Fetge gras: Isabel Viña explica com revertir-lo i potenciar el ‘detox’
- Barcelona restaura una vil·la romana ‘amagada’ al costat de la Catedral
- Eurovisió Melody, sobre la conciliació familiar i la salut mental: "S'han rigut que necessiti estar amb el meu fill"
- Melody: "S’han burlat de mi i per sobre de tot està la salut mental"
- Transport públic La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Via lliure a l’opa Manual per a accionistes i clients del BBVA i del Sabadell: ¿com t’afectaria la fusió?
- El nou robot amb sentit del tacte d'Amazon podria substituir els treballadors humans de magatzem
- Ocupació Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Tendència El còmode tallat de cabells que es portarà aquest 2025: val per a cabells arrissats, ondulats i llisos
- Sector bancari Cuerpo eleva l'opa BBVA-Sabadell al Consell de Ministres i obre la porta a que el Govern central l'entorpeixi