La marca Barça es propulsa amb la gira: "Les xifres no són casualitat"

La repercussió i l’abast del club blaugrana, cada vegada més global i adaptat a les noves plataformes, han sigut excepcionals en els tres partits disputats al Japó i Corea del Sud.

La marca Barça es propulsa amb la gira: "Les xifres no són casualitat"
2
Es llegeix en minuts
Laia Bonals
Laia Bonals

Redactora d'esports

Especialista en Esport femení

Ubicada/t a Barcelona

ver +

"Increïble". Així descriuen al club l’experiència d’aquestes dues setmanes en la gira asiàtica del Barça pel Japó i Corea del Sud. La repercussió de l’entitat, cada vegada més global, ha sigut excepcional tant en els tres partits disputats en terres asiàtiques com fora del verd.

La retransmissió dels partits ha arribat a cotes històriques, superant qualsevol registre previ del club. "Ha sigut el contingut més vist en la història del club. Hem guanyat més de 300.000 subscriptores, 60 milions d’impactes i més de 8 milions d’espectadors únics", explica Paloma Mikadze, la responsable de Barça Identity i Barça 360, a EL PERIÓDICO.

I és que, en un inici, la gira asiàtica s’havia de retransmetre en tancat. "Vam iniciar una aposta de subscripcions", explica la responsable. Però, després dels problemes tècnics que no van permetre que molts aficionats poguessin veure el partit a través d’aquestes subscripcions, el club va canviar de pla i va emetre els partits pel seu canal de YouTube, cosa que ha sigut un veritable èxit.

"Inicialment era una estratègia comercial d’explotar subscripcions. La gran quantitat de compres, que tenien preus assequibles, va ser una barbaritat. Com que es va generar el problema, hi ha l’opció de tornar els diners o de mantenir-les i disfrutar de nous continguts exclusius, i majoritàriament han decidit quedar-se", explica Mikadze. "La decisió de YouTube no ha sigut improvisada. Tens diferents situacions que poden passar i tu reacciones. Les xifres no són casualitat. No és per la novetat, és perquè la gent té moltes ganes de consumir Barça", afegeix la responsable.

YouTube està tornant a ser una referència per a les generacions més joves i el Barça ha viscut de primera mà aquesta tendència. "La plataforma està fent canvis positius i les noves generacions la consumeixen. Les audiències principals són de 18 a 24 anys i menors de 18".

CAT, reclam important

Notícies relacionades

Més enllà dels partits, la marca Barça en la gira ha seguit creixent considerablement. I CAT, la mascota, hi ha tingut un paper destacat. "La presència de CAT, les sinergies amb tiktoks i influencers locals, ha sigut molt important. És una mascota de què estan enamorats. Perquè hi ha alguna cosa que els connecta. És símbol Barça", comenta amb tendresa Paloma Mikadze.

La mascota blaugrana també ha sigut protagonista de molt contingut a les xarxes socials amb tiktokers locals, que n’han multiplicat l’exposició i visibilitat, fent-la encara més viral i present. "CAT és una manera de connectar des d’un altre punt de vista. No només és el que fa al camp o en dinàmica de partit, és molt més. Arribar a perfils a què no arribem, però sí a nivell emocional. Et transmet una cosa especial, podria ser de la teva família. Ja relaciones això amb el Barça".