Jordi Solé guanya el premi Néstor Luján de novel·la històrica

'Conspiració a Tàrraco' enfronta August i el fill de Juli Cèsar i Cleopatra, Cesarió

1
Es llegeix en minuts

El periodista Jordi Solé ha guanyat el premi Néstor Luján de novela històrica 2013, convocat per Columna Edicions i dotat amb 6.000 euros, per 'Conspiració a Tàrraco', un relat de venjança protagonitzat per l'emperador August, durant la seva estada de tres anys a Tarragona, i el fill de Cleopatra i Juli CèsarCesarió, que en la ficció sobreviu a l'assassinat que va acabar amb ell en la realitat als 17 anys i torna per venjar-se.

El periodista i membre del jurat Vicent Sanchís ha comentat que de l'obra es va valorar, especialment, "el domini que demostrava el seu autor de l'època, i també que no deixa de ser una novel·la d'aventures, amb elements de gènere, molt ben documentada en tots els detalls". L'obra guanyadora s'ha presentat avui, el mateix dia que ja arriba a les llibreries.

Notícies relacionades

"Cesarió és un personatge malaguanyat', opina Jordi Solé, que ha explicat que ha volgut armar una novel·la d'aventures, ambientada en l'època de més esplendor de la Tàrraco romana, amb venjances, traïcions i una història d'amor.

El guanyador del premi, nascut a Sabadell (Barcelona) el 1966, és periodista. És autor de quatre llibres: 'Telemanía, las 500 mejores series de TV de nuestra vida' i les novel·les 'Hijos de dios', 'La isla de las brumas', 'Barcelona Far West' i 'Ciutat d'espies'. Com a homenatge a la seva ciutat, un personatge del seu llibre, una esclava a qui Cesarió salva la vida, és originària d'Arraona, una parada a peu de camí de la Via Augusta situada al terme municipal de Sabadell.