Consolidació d'una tendència musical

Genesis sense Genesis

El grup quebequès The Musical Box reconstrueix a Barts el teatral doble àlbum

'The lamb lies down on Broadway', del 1974

Escena de l’espectacle ’The lamb lies down on Broadway’, que recala al Barts avui i demà.

Escena de l’espectacle ’The lamb lies down on Broadway’, que recala al Barts avui i demà. /

2
Es llegeix en minuts
J. B.
BARCELONA

Al món de lestribute bands, The Musical Box assoleix un estatus d'exquisidesa. Aquest grup format a Mont-real el 1993 acostuma a consagrar les seves gires a la reproducció íntegra d'un àlbum clàssic de Genesis, el tità del rock progressiu encapçalat primer per Peter Gabriel i més tard per Phil Collins. La seva última aposta és la recreació del doble àlbum deThe lamb lies down on Broadway (1974), tasca que executa amb gran perfeccionisme gràcies a la col·laboració tècnica dels membres de Genesis, i que avui i demà porta a Barts.

The Musical Box va estrenar la seva versió de l'espectacle a finals del 2011, i ofereix aquesta nit i demà a Barts les seves dues últimes escenificacions després de recórrer els escenaris de l'Amèrica del Nord i Europa. Es tracta d'un espectacle complex tant en el pla musical (rock progressiu d'alta inventiva, que destrueix l'estereotip del gènere com a mer suport d'exhibicions virtuoses) com en el plàstic. Genesis el va treure de gira entre el novembre del 1974 i el maig del 1975, en un itinerari que va passar, el 9 i 10 de març del 1975, per l'antic pavelló del Joventut de Badalona. El grup estava llavors integrat pel seu quintet clàssic: Gabriel, Collins (encara en un segon pla, a càrrec de la bateria), Tony Banks, Mike Rutherford i Steve Hackett.

The lamb lies down on Broadwayté molts ingredients per ser etiquetat com a producte genuí del rock de la primera meitat dels 70, previ al punk. Portada enigmàtica dissenyada per Hipgnosis (l'equip del recentment desaparegut Storm Thorgerson, també responsable d'artworksicònics de Pink Floyd, Led Zeppelin, etcètera), rock explorador a la recerca dels seus límits i un contingut conceptual que gira al voltant d'una història, la de Rael, immigrant porto-riqueny a Nova York que, buscant el seu germà, és transportat a una realitat paral·lela en què experimenta una delirant peripècia. Al topar-se amb personatges sinistres i fantàstics que el confonen sobre quin camí seguir, Rael acaba trobant el seu germà, que resulta ser ell mateix. El personatge es converteix així en l'ésser incorporiIt, títol de l'última cançó.

Després de la gira deThe lamb..., Peter Gabriel va abandonar Genesis, convençut que la seva ambició artística s'havia de desenvolupar en solitari. La concepció de l'àlbum havia accentuat les distàncies internes: Gabriel va escriure tots els textos en solitari, desatenent els suggeriments dels seus companys i al·legant que una novel·la només es pot escriure a dues mans.

Diapositives recuperades

Notícies relacionades

Hi ha molt poc material audiovisual d'aquells xous de Genesis, però The Musical Box se les ha enginyat per reconstruir-los després de consultar els membres i exmembres del grup. A través d'ells ha accedit a 1.200 diapositives utilitzades al seu dia, i fins i tot al projector original, així com a pistes d'àudio.

Els concerts inclouen les 23 cançons de l'àlbum i, si bé en la seva primera versió, Genesis només ocasionalment oferia un bis ambWatcher of the skies, The Musical Box és una mica més generós i acostuma a sumar a les propines la cançó que dóna nom al grup oThe knife. Els quebequesos garanteixen una execució fidedigna, encara que passen per alt un principi del pop, que l'estrella és més important que la cançó.