PRIMERA JORNADA DE LA FIRA

Petit Japó a Barcelona

Els 'otakus' posen bona nota al nou recinte del Saló del Manga

A la fira es pot aprendre a dibuixar, comprar les últimes novetats del sector i disfrutar de la gastronomia nipona

El Saló del Manga de Barcelona aconsegueix un gran èxit de públic en el seu primer dia / MÒNICA TUDELA Foto: A. BERTRAN

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona

La 18a edició del Saló del Manga de Barcelona no podia tenir una estrena millor. Una hora abans que s'obrissin les taquilles, més de 100 persones s'esperaven per ser les primeres a aconseguir els seus tiquets. A més a més, un quart d'hora després que hi accedís el públic, la cua per entrar al nou recinte del saló (Pavelló 2 del Montjuïc) recorria tota l'avinguda de la Reina Maria Cristina. Tot, per entrar al Saló del Manga; més que una fira, un petit Japó a Barcelona.

«El recinte és més gran. A La Farga no s'hi cabia, no es podia caminar pels passadissos de la gent que hi havia. I per anar a l'escenari te n'havies d'anar a un pavelló no gaire pròxim»,explicava Maite Leandro a mig matí. La fira ha guanyat espai (dels 11.000 metres quadrats de l'any passat als 17.000 d'aquest any), però sense perdre l'essència que l'ha convertit en«la gran festa de la cultura japonesa»,com la defineix el director del certamen, Carles Santamaria.

Takoyakis

Amb l'obertura de portes van arribar les primeres compres i també la posada a prova del recinte. L'escenari, més gran que mai, va acollir ahir el sempre sonor concurs de karaoke, mentre que la nova zona de gastronomia es va omplir de comensals a l'hora de dinar, on els takoyakis (boles de pop) van ser tot un èxit.

«Hi ha una forta vinculació a través del menjar entre la societat japonesa i la catalana»,va afirmar en el transcurs de la inauguració de la fira el cònsol general del Japó, Takashi Fuchigami, que va afegir que aquesta és«una oportunitat absolutament única per anar més enllà del manga i conèixer millor altres sectors de la societat japonesa».A la tarda, aquest espai va acollir una classe de bones maneres per consumir menjar japonès com Déu mana (només un exemple: els bastonets no es poden partir mai des de la part inferior, ja que mai s'ha de tocar la part que tocarà el menjar).

La gastronomia protagonitza el saló, però aquest any els videojocs també tenen el seu èxit. Hi són presents les últimes novetats de la Xbox 360 de Microsoft (i el seu Kinect), però, a més a més, es pot jugar per primera vegada a Espanya a la Wii U, la nova consola de Nintendo que sortirà a la venda el pròxim 30 de novembre. A més a més, els que vulguin poden aprendre a dibuixar amb una altra consola de la marca nipona, la 3DS, gràcies als tallers que imparteix l'Escola Joso de Barcelona.

Notícies relacionades

Més enllà de les activitats, les novetats editorials són també les altres protagonistes, tot i que també és cert que al Saló del Manga el màrqueting de tot tipus es ven més que no pas els mateixos títols. En manga, Planeta DeAgostini aposta perMaster Keaton, de Naoki Urasawa, i el llibre d'il·lustracionsOne Piece Color Walk 1; Norma Editorial s'aventura ambBakuman Charamani el manga fet a EspanyaMalefic Time: Soum; i Editores de tebeos (EDT) edita els clàssicsHokusaiiLa sonrisa del vampiro. Enanime, destaquenMi vecino Totoro(Blu-Ray) iBerserk: La Edad de Oro.

«Comprar es pot comprar tot l'any a les llibreries especialitzades. Però viure l'experiència d'un saló del manga, disfressar-se i passar-s'ho bé, només passa una vegada a l'any», conclou María Recio, que viu el seu desè saló. I, diu, no serà l'últim.