RÀnquING D'EL PERIÓDICO
L'humor que arriba de Suècia irromp amb força entre els llibres més venuts
El fenomen Jonas Jonasson i el seu 'L'avi de 100 anys que es va escapar per la finestra' es col·loca entre els cinc primers tant en català com en castellà
Encara queEl presoner del cel, deCarlos Ruiz Zafón, iMemòria d'uns ulls pintats, deLluís Llach, lideren novament el rànquing que els dimecres es publica a l'edició impresa d'EL PERIÓDICO, aquesta setmana irromp amb força entre els títols més venuts de ficció, tant en català com en castellà,L'avi de 100 anys que es va escapar per la finestra / El abuelo que saltó por la ventana y se largó, de l'escriptor suecJonas Jonasson.
La novel·la de Jonasson, que s'ha convertit en tot un fenomen literari a Suècia, on ha venut més d'un milió d'exemplars, deu gran part de l'èxit a l'esbojarrat sentit de l'humor i la crítica ironia de l'aventura vital del seu atípic protagonista, que recorre mig món al llarg de tot el segle XX i es tuteja ambFranco,Stalin oTruman. És l'avi del títol, que el dia que fa 100 anys s'escapa de la residència on està ingressat i viu múltiples peripècies després de robar una maleta que conté 50 milions de corones.
El 'cas Millet'
Notícies relacionadesDos títols destacats més que també entren per primera vegada en el rànquing sónEl temblor del héroe, d'Álvaro Pombo, iCrim de sang, de l'escriptor mallorquíSebastià Alzamora, novel·les guanyadores delpremi Nadal i delSant Jordi, respectivament, i que se sumen al vencedor delPla,Quan érem feliços, deRafael Nadal, número dos en la segona setmana a la llista.
En la categoria de no-ficció en català puja a dalt de totFèlix Millet. El gran impostor, un llibre en què el periodistaJordi Panyella ofereix una anàlisi documentada amb tot el que s'ha de4 saber sobre elcas Millet i els seus principals protagonistes.
- Reformes El parc Güell de Barcelona renovarà amb sis milions la il·luminació en camins i espais
- Gastronomia La recepta de Jordi Cruz, jutge de Masterchef, per a un tiramisú de deu: pocs ingredients i un truc clau
- Kidical Mass Més de 3.000 ciclistes pedalen a Barcelona per reclamar una ciutat més segura i pensada per als nens
- Comicis del 17 de maig ¿Qui guanyarà les eleccions d’Andalusia 2026? Aquestes són les prediccions més enllà de les enquestes
- LA SITUACIÓ BLAUGRANA La segona i exitosa pell que cus Flick al Barça
