Les claus de la cartellera
Rose Byrne treu partit amb nota de la seva vis còmica
L'actriu de 'La boda de mi mejor...' avança cap a la fama
L’actriu australiana Rose Byrne. /
Rose Byrne està radiant tant en les noves pel·lícules com en les últimes aparicions públiques que ha fet. Normal. Acaba de reinventar-se. Després de 17 anys com a secundària notable (en té alguna com a protagonista, però cap per al record), comença a destacar en els repartiments. Les raons, almenys tres.
Una és la seva aposta definitiva pel cine de gènere, pel qual té debilitat i amb el qual sempre ha flirtejat: abans d'esclatar definitivament, Byrne havia treballat amb George Lucas (Star Wars: Episodi II. L'atac dels clons), Danny Boyle (Sunshine), Juan Carlos Frenadillo (28 semanas después) i Alex Proyas (Señales del futuro). Déu n'hi do. Un altre dels motius d'aquest renaixement ha estat, sens dubte, la seva sàvia maniobra de dedicar-se a la televisió dequalité. Byrne, amb taules prèvies a la petita pantalla, està de moda pel seu treball en la prestigiosa sèrieDanys i perjudicis (Damages), on rivalitza en protagonisme amb una irreprotxable Glenn Close sense deixar-se fer ombra. I el tercer, la decisió de treure el màxim partit a un aspecte que només havia insinuat: la seva irresistible vis còmica.
NOVA NOIA DE COMÈDIA / Nascuda a Sydney, Austràlia, el 1979, Byrne, noia llesta, s'ha posat al costat del més fort en la nova comèdia americana: Judd Apatow, magnífic cineasta al voltant del qual gravita el més representatiu del gènere. Ja ha participat en dues pel·lícules estupendes produïdes per ell,Todo sobre mi descontrol(2010) i la que ens ocupa,La boda de mi mejor amiga. I n'ha fet prou amb aquests dos films per ensenyar el que tan sols havia insinuat: que és realment graciosa, que el seu físic fràgil i delicat té el revés inquietant deDanys i perjudicisi també un potencial còmic extraordinari. Byrne té futur en la comèdia, i la prova més contundent n'és el duel interpretatiu d'altura que es marca a La boda de mi mejor amiga amb Kristen Wiig, probablement la millor actriu de la nova comèdia americana.
Notícies relacionadesVista en rols menors a Troia (2004) iMaria Antonieta(2006), Byrne ja no pot permetre's l'etern secundari. Ja està en una altra lliga. I, vistos els encerts de l'últim tram de la seva carrera, és clar que el camí a seguir són els gèneres purs. Aquests últims anys, Byrne ha estat una scream queen
convincent a Insidious(2010), s'ha colat a X-Men: Primera generació(2011), ha creat un personatge femení fort aDanys i perjudicis i ha coprotagonitzat una de les escenes més divertides de la nova comèdia: el duel de dames d'honor deLa boda de mi mejor amiga.
- FC Barcelona El Barça es topa amb el Bayern i tot es decidirà al Camp Nou (1-1)
- Música Concerts gratis pel Dia Internacional de Jazz a Barcelona: hora, lloc i programació
- Brot en un hospital Què és la sarna noruega que està afectant més de 30 persones a Galícia? Té cura?
- Getafe-Barcelona (0-2) El Barça s’imposa al futbol pedra i té el títol de Lliga a un pam
- MUNDIAL DE MOTOGP Márquez torna en gran a Jerez protagonitzant una altra pilleria
