ELECCIONS EL 30 DE JUNY

Rebel·lió a la SGAE

El compositor José Miguel Fernández-Sastrón, molt crític amb Teddy Bautista, lidera una candidatura per renovar la junta directiva

1
Es llegeix en minuts
OLGA PEREDA / Madrid

Teddy Bautista, màxim responsable de la Societat General d'Autors i Editors (SGAE), té un nou pep consciències a casa seva: José Miguel Fernández-Sastrón, compositor musical que, “fart de la falta de transparència i la mala gestió de l'entitat”, ha decidit encapçalar una candidatura de cara a les imminents eleccions a la junta directiva, el 30 de juny.

La batalla no és Fernández-Sastrón versus Bautista. En les eleccions no es vota el president executiu de la SGAE sinó la trentena de membres que formen la junta directiva, organisme que ratifica o no el president. Conclusió: si la junta directiva canvia de color perquè hi entren socis afins a Fernández-Sastrón, Bautista té força més complicat seguir al capdavant de la SGAE, nau en què fa més de tres dècades que exerceix el poder en un càrrec o altre.

Fernández-Sastrón --nascut a Madrid el 1959 i autor de sintonies publicitàries com Acompáñame i Me gusta el fútbol-- explica en una entrevista amb EL PERIÓDICO (disponible en l'edició de paper i a epreader.elperiodico.cat) els seus motius per encapçalar la nova candidatura. En l'entrevista, el compositor critica la SGAE per les dificultats que està tenint per obtenir el cens de socis per poder aconseguir avals per a la seva candidatura. La SGAE, per la seva banda, assegura que ha facilitat a Fernández-Sastrón el cens al qual té dret, un cens restringit que només es completarà un cop sigui proclamat oficialment candidat, cosa que podria passar el 16 de maig.

Notícies relacionades

A més de la batalla pel cens, Fernández-Sastrón considera que les coses no s'estan fent bé a la SGAE, amb una xarxa de cobradors que qualifica de “catàstrofe”. En l'entrevista, el compositor deixa clar que la xarxa de teatres Artèria és una inversió “descomunal” que s'està gestionant “malament”. Així mateix, aposta per un nou model de consum de cultura en el qual internet sigui compatible amb els drets d'autor. “La cultura, al final, l'hauran de finançar entre molts. Entre altres, tots aquells interessats a concentrar gent davant una pantalla, sigui de televisió, ordinador o el que hi hagi en el futur”, conclou.

>> Més informació a e-PeriódicoMés informació a e-Periódico