ESTUDI D'HÀBITS DELS EDITORS ESPANYOLS

El llibre electrònic atrau més a Espanya els homes que les dones

L'índex més elevat de lectura femení no es trasllada a les noves tecnologies

1
Es llegeix en minuts
ERNEST ALÓS / Barcelona

Les  dones són a Espanya bastant més lectores que els homes. És un fet, si bé no tan acusat com es pensen alguns, que corroboren un darrere l'altre tots els estudis, com el baròmetre d'hàbits de lectura del 2010 els resultats del qual van presentar ahir els editors espanyols. Però també és cert que l'ús de les noves tecnologies encara és majoritàriament masculí, una tendència que pot generar una nova forma de desigualtat. ¿Quina d'aquestes dues tendències s'imposarà en el nou món del llibre electrònic? De moment, la tecnofília masculina.

Notícies relacionades

Segons el baròmetre de la Federació de Gremis d'Editors d'Espanya, el 2010 han llegit un llibre en format digital el 6,5% dels homes enquestats i només el 4,1% de les dones. Les proporcions són inverses si es tracta del llibre en paper: són lectores el 61,6% de les dones i només el 52,2% dels homes. Falta per veure quins seran els resultats quan la lectura digital sigui majoritària, cosa de la qual, en el cas dels llibres, s'està molt lluny.

L'informe del 2010 confirma novament que el percentatge de lectors a Espanya només supera la cota del 70% entre els més joves, entre els 10 i els 24 anys, i que prop del 22% de la població llegeix, de manera habitual o esporàdica, en català, una xifra semblant a la dels que simultaniegen la lectura en una o més llengües espanyoles i l'anglès.