LES CONSEQÜÈNCIES DE LA CRISI PROVOCADA PER LA 'LLEI SINDE'
Iciar Bollain rellevarà Álex de la Iglesia al capdavant de l'Acadèmia del Cine
L'encara president de la institució es reuneix aquest dijous amb la junta directiva per tancar els detalls de la dimissió
Els acadèmics respecten la renúncia del director i neguen que aquest abandonament divideixi l'entitat

Iciar Bollain, en una imatge d’arxiu. /
Hi ha vida després d'Álex de la Iglesia. Cap dels acadèmics consultats per aquest diari ha vaticinat cap terratrèmol a l'Acadèmia de Cine, la junta directiva de la qual es reuneix aquest dijous de manera extraordinària per escoltar l'encara president, que dimarts va donar per liquidat el seu periple com a capità del vaixell del cine espanyol.
Si no canvia d'opinió, De la Iglesia -que va anunciar la seva dimissió un dia després que el Govern arribés a un acord amb el PP i CiU per ressuscitar la llei antidescàrregues- deixarà de ser president després de la fastuosa gala dels premis Goya, el 13 de febrer. La seva butaca serà ocupada per la directora Iciar Bollain, actual vicepresidenta de la institució. Així ho dictaminen els estatuts de l'Acadèmia.
Notícies relacionadesMalgrat que alguns acadèmics, com l'actor Antonio Resines, va demanar al director deBalada triste de trompeta que reconsiderés la seva decisió, l'encara president de l'Acadèmia va reiterar que no hi ha marxa enrere. Segons la seva opinió, els polítics no han escoltat prou l'anomenat col·lectiu internauta, que estudia portar la futura normativa (tan bon punt sigui ratificada al Parlament) davant el Tribunal Constitucional.
Els acadèmics, en contra de De la Iglesia, creuen que la legislació és un bon punt de partida per començar a lluitar contra aquells que pensen que consumir cultura ha de ser gratuït. “El dia que a mi em donin de franc la vivenda, el menjar i la roba jo també posaré de franc el meu treball a la xarxa”, va concloure el director José Luis Cuerda.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»