La recuperació d¿un teatre emblemàtic

Entre leds i 'chanclettes'

El Molino va reobrir amb un modern espectacle que va recórrer la seva història centenària

La vedet Merche Mar i la Terremoto de Alcorcón van rebre el públic

’Music-hall’ 8 El cos de ball de ’Made in Paral·lel’, durant un moment de l’espectacle inaugural.

’Music-hall’ 8 El cos de ball de ’Made in Paral·lel’, durant un moment de l’espectacle inaugural. / FRANCESC CASALS

1
Es llegeix en minuts
IMMA FERNÁNDEZ / Barcelona

El 14 de novembre de 1997, la vedet Merche Mar es va acomiadar del públic, llavors tan fidel com escàs, amb la por que fos la seva última salutació. El Molino abaixava el teló davant la sol·licitud de fallida. L'espectaclePluma y peinetaacomiadava una història centenària del music-hallbarceloní. Ahir, 12 anys i 11 mesos després, Merche Mar va tornar a actuar, aquest cop davant d'un públic de gala en el qual no faltaven il·lustres com el president Montilla i l'alcalde Hereu. Va ser la nit de la reobertura d'El Molino del segle XXI, iniciada al carrer davant un nombrós grup de veïns del Poble-sec. Van ser testimonis d'un muntatge amb ritme electrònic i projeccions a la façana de leds.

Un cop a l'interior, el nou Molino, que ha auspiciat l'empresària Elvira Vázquez, va voler fer, evidentment, un homenatge al seu passat amb l'espectacleMade in Paral·lel,firmat per Josep Maria Portavella, actor i director de The Chanclettes. Va ser Merche Mar qui, amb un vestit de lluentons, es va passejar entre el públic en primer lloc elogiant la modernitat del local. «És el més avançat de Barcelona», va proclamar mentre anunciava que «no seria la vedet ni pujaria a l'escenari».

Notícies relacionades

Després va agafar el testimoni la Terremoto de Alcorcón, que també va jugar amb els espectadors. «Benvinguts al Liceu del poble», va clamar rotunda poc abans d'aclamar el president Maragall, un dels convidats. «Pasqual, ets el més gran».

Víctor Masán, el mestre de cerimònies, va donar pas a l'espectacle dissenyat per Portavella. Va ser un recorregut per la història del Paral·lel, de Barcelona i dels gèneres que van donar glòria a El Molino. Així, elbailaorAmador Rojas va recrear la genial Carmen Amaya, mentre que a Belinda Blind, artista cec dels Chicos Mambo, va recordar els anys de la fundació del teatre, coincidint amb la pèrdua de Cuba. Tampoc va faltar un número de The Chanclettes a partir d'un brillant playback amb imitacions de Concha Velasco, la Lloll i la duquessa d'Alba. I, tractant-se d'El Molino, no hi podia faltar unstriptease. El va fer Úrsula Martínez, unaperformerbritànica de mare espanyola que va jugar amb un mocador màgic que recorria tot el seu cos. El Molino de sempre.