REVISIÓ

Aída Gómez mostra una sensual 'Carmen' a Porta Ferrada

Aída Gómez.

Aída Gómez.

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Pocs personatges han estat tan representats com el de la sensual cigarrera de finals del segle XIX nascut en una novel·la breu de Prosper Mérimée i que va servir després d'inspiració per a una òpera de George Bizet. Una nova versió deCarmenarribarà aquesta nit al Festival de la Porta Ferrada de la mà de la companyia de dansa Aída Gómez, la ballarina i coreògrafa madrilenya que va dirigir el Ballet Nacional del 1998 al 2001.

Presentat el març del 2006 al festival de Jérez, l'espectacle viurà a Sant Feliu de Guíxols la seva estrena catalana després d'una llarga gira de quatre anys per tot el món, incloent-hi països com el Japó, les Filipines i Tailàndia. LaCarmend'Aída Gómez va comptar amb l'assessorament del prestigiós Emilio Sagi, director d'òpera i de sarsuela per a la posada en escena. També el guitarrista José Luis Rodríguez va posar una base musical flamenca per acompanyar la música de Bizet.

Notícies relacionades

CANVI D'ÒPTICA / Gómez encapçala l'elenc, amb un cos del ballet de 15 ballarins, d'una versió que vol ser «fresca, contemporània, sensual i molt femenina». A la coreògrafa la va impulsar per muntar aquesta obra tan coneguda el fet que el mite sempre havia estat revisat sota una òptica masculina.

Tres d'aquestes versions –les de Roland Petit i Alberto Alonso en ballet clàssic i la d'Antonio Gades en ballet espanyol– resulten fonamentals segons l'opinió d'Aída Gómez. En la seva conviuen registres com el del ballet clàssic, el clàssic espanyol, la dansa o el flamenc.