FESTIVAL DE FLAMENCOS... Y OTRAS AVES

El salvatge r&b de Flamingo alça el vol

L'enèrgic grup barceloní toca avui a Bikini i ultima el seu primer epé

Música Directa: Acústic de Flamingo Tours / RICARD FADRIQUE

2
Es llegeix en minuts
NÚRIA MARTORELL / Barcelona

Flamingo Tours està a punt d'arrencar el vol. Aquesta nit actua a la sala Bikini, formant part de l'atractiu cartell del festival De flamenco… y otras aves. La banda barcelonina, que està integrada per alguns dels músics actuals d'Enrique Bunbury i liderada pel remolí Myriam Swanson, ja compta amb prou material perquè a finals d'any tregui un epé de sis cançons pròpies. Just a temps (Right on time serà el títol) per iniciar un 2014 d'allò més estimulant.

A la primavera la formació ja planeja tenir un primer disc amb Sleazy Records, el mateix segell (de Màlaga) que els ha editat un animat vinil amb dos temes que els defineixen molt bé: Clap your fingers i What if I miss you.

EXOTISME CAVERNÓS / L'enèrgic conjunt es presenta d'aquesta manera en el seu full promocional: «Fla­mingo Tours és una banda de rock n'roll arrelada en la tradició més salvatge de la música popular i que respira aromes ­diverses i profundes; shouting rhythm n'blues i l'exotisme cavernós que prové dels viatges a l'infern dels membres de la banda».

Notícies relacionades

I segons la seva desconcertant (i fantasiosa) primera biografia, «els germans Flaming, separats en la seva infància per les aventures de Serena Flaming, que va viatjar tota la seva vida fent exhibicions de wrestling femení, prenen el nom de la famosa agència de viatges Flamingo Tours. Reunits a Los Angeles l'any passat, l'àvia Flaming, Jade, de 83 anys els va encomanar una missió: 'Heu passat molt de temps separats pel mal cap de la vostra mare. Ara heu d'estar units i viatjar a tots els racons del món. És la voluntat del vostre avi. Us deixo l'agència i diners per emancipar-vos'. (Els va deixar un parell de dòlars hawaians i va sortir de l'habitació..)».

Saben que són un grup diferent. Els agrada l'esperit «de família» que realment els aglutina. I es dirigeixen entre ells pels seus sobrenoms: el contrabaixista Lere Mases és Lere Flaming (l'avalen molts anys i èxits amb Muchachito Bombo Infierno), l'experimentat guitarrista Jordi Mena és G. G. Flaming (ara és un músic indispensable de l'escuderia de Bunbury, però ha acompanyat Jarabe de Palo i l' han re­clamat des de Compay Segundo fins a Sabina, Celia Cruz i Luz Casal). El ­pianista Jorge Rebenaque (Bunbury) és un ex-Los Rebeldes reconvertit aquí  en The Reverend. I completa el  combo el bateria Anton Jarl (Jarl Flaming), membre de Mambo Jambo i que, igual que la cantant, ha animat les nits de la Sala Apolo amb el Taboo-Burlesque uns quants anys. Amb Flamingo la diversió i el ball estan garantits. «Myriam és un belluguet», subratlla el guitar­rista.