Fórmula 1

Fernando Alonso i els primers problemes amb el seu company a Aston Martin

El pilot d’Oviedo i Lance Stroll ja han tingut desavinences dins de la fórmula 1 des del seu primer incident als Estats Units el 2018

Fernando Alonso i els primers problemes amb el seu company a Aston Martin

Epi_rc_es

3
Es llegeix en minuts

Són de sobres coneguts els problemes que Fernando Alonso ha protagonitzat amb alguns dels seus companys d’equip. El més recordat, sens dubte, l’afer a McLaren del 2007 amb Lewis Hamilton, tot i que també va tenir desavinences amb Felipe Massa a Ferrari o ara a Alpine amb Esteban Ocon.

¿Podria passar el mateix l’any vinent a Aston Martin amb Lance Stroll? És una pregunta que molts es fan, sobretot perquè l’asturià i el canadenc ja han tingut ‘enganxades’ en el passat.

La més sonada va ser en l’arrencada del Gran Premi dels Estats Units del 2018. Al quart revolt el canadenc es va passar de frenada amb el seu llavors Williams i es va carregar el McLaren del d’Oviedo, cosa que el va obligar a abandonar.

«No sé els danys que tinc al cotxe, però no es pot córrer amb aquests pilots, surten i de seguida xoquen, és impossible córrer així», va deixar anar Fernando Alonso per ràdio visiblement enfadat.

La cosa, però, no va quedar allà i, després de la cursa, davant els mitjans de comunicació va insistir que «no es pot córrer amb aquests pilots. És com el que es veu obligat a suportar nens petits al voltant. El nivell sembla més baix que mai. A Spa, van jugar a bitlles al primer revolt, aquí de nou al quart... És una falta de control de les distàncies i de la velocitat que és bastant estranya de veure». Per cert, aquell dia a Lance Stroll només li van imposar un ‘drive through’ per aquesta acció.

L’últim incident en aquest 2022

Malgrat tot, i molt més pròxim, va ser l’incident que tots dos van protagonitzar en els tests de pretemporada de Bahrain del mes de març passat. La seva ‘enganxada’ sobre el Circuit de Sakhir amb diversos avançaments inclosos pot ser un clar avís del que podria arribar la temporada vinent si l’equip no marca unes directrius gaire clares.

D’aquests entrenaments, precisament, va ser Stroll el que va sortir molt enfadat amb Fernando Alonso. «Estava en la meva tanda llarga i crec que potser ell s’ha frustrat. M’he adonat que ell estava en una volta llançada o alguna cosa així. Només estava mirant de seguir la meva simulació de cursa. M’han dit que estava rodant en 1:40 i crec que potser ell estava en una volta de refredament o ha comès un error i ha avortat i després ha tornat a accelerar», va dir el canadenc.

«No ho sé, no estava segur de quin programa estava fent ell, però s’ha emocionat una mica. S’ha aturat davant meu i m’ha començat a fotre. Jo només volia seguir amb la meva tanda, així que l’hi he tornat. I després ha mirat de tornar a passar-me i jo simplement li he tornat l’avançament i he continuat», va explicar a continuació davant la premsa.

Notícies relacionades

Picabaralles puntuals que, és clar, podrien tornar a aparèixer el 2023 a Aston Martin i més tenint en compte que Lance Stroll és el fill de l’amo de l’equip, cosa que podria dotar-lo de cert favoritisme. No obstant, en aquest sentit, convé també aclarir que Fernando Alonso sempre ha mantingut una relació cordial amb els Stroll fora de la pista i que Lawrence (pare de Lance) ja va intentar fitxar-lo el 2020 abans de recalar a Alpine.

D’altra banda, el que serà el seu nou company el 2023 està a la fórmula 1 des del 2017, ha disputat 113 grans premis i els seus mèrits són reconeixibles més enllà que molts continuïn pensant que segueix a Aston Martin perquè el seu pare, Lawrence Stroll, és l’amo de l’equip.