Anar al contingut

Adeu al cervell de Volkswagen

Mor Ferdinand Piech, el patriarca de Volkswagen

Va morir als 82 anys a l'hospital de Rosenheim després de desplomar-se mentre sopava amb la seva dona en un restaurant diumenge passat

Va ser el fundador de la nova era de la marca alemanya Volkswagen i transformador de l'empresa en un gran grup automobilístic mundial

Xavier Pérez

FILE PHOTO: Ferdinand Piech, chief executive of Volkswagen AG, sits in a Bentley model Azure with 8 cylinders and a 385 horsepower (PS) engine before the German carmaker’s annual news conference in Wolfsburg March 25. VW last year brought the prestigious British car maker Bentley last year. PEM/FMS/File Photo

FILE PHOTO: Ferdinand Piech, chief executive of Volkswagen AG, sits in a Bentley model Azure with 8 cylinders and a 385 horsepower (PS) engine before the German carmaker’s annual news conference in Wolfsburg March 25. VW last year brought the prestigious British car maker Bentley last year. PEM/FMS/File Photo / Peter Mueller (REUTERS)

Ferdinand Piech, expresident del grup Volkswagen i president del seu consell de vigilància, ha mort. L’industrial, de 82 anys, va morir diumenge passat a l’hospital de la localitat bavaresa de Rosenheim després de ser traslladat allà des d’un restaurant on estava sopant amb la seva dona, Ursula. Piech va desplomar durant la vetllada i va ser evacuat en ambulància.

De nacionalitat austríaca (va néixer a Viena el 1937), Piech va ser l’impulsor de la nova era del grup Volkswagen (VAG, format per Volkswagen i Audi) en la indústria de l’automòbil. Sota la seva presidència, a la qual va arribar el 1993, va transformar completament el negoci a l’incorporar sota el mateix grup noves marques com ara Skoda, Bentley, Seat, Porsche, Lamborghini, a més de participar en la fundació de Bugatti.

Ferdinand Piech, a la dreta, al costat del seu avi Ferdinand Porsche. / EL PERIÓDICO

Ferdinand Piech era net per part de mare d’un altre d’històric de l’automoció, Ferdinand Porsche. Va començar en el sector treballant precisament en l’empresa del seu avi, Porsche KG, el 1963 i va passar per diverses àrees com ara producció, desenvolupament i motors. El 1972 va fundar la seva pròpia empresa d’enginyeria per encàrrec de Daimler-Benz i aquell mateix any es va incorporar a Audi NSU (llavors filial de Volkswagen).

El 1975 va entrar en el consell d’administració d’Audi i el 1988 va passar a ser-ne el director executiu. El 1993 va substituir Carl Han com a conseller delegat i president del Grup VolkswagenPiech es va casar en quatre ocasions i va tenir 12 fills. 

Amb la seva arribada, el grup alemany es va revitalitzar i, després d’estar a tocar de la fallida (amb unes pèrdues properes als 1.940 milions d’euros), Piech va aconseguir revertir la situació arribant als 2.600 milions de beneficis, a més de tenir 12 marques automobilístiques sota el mateix paraigua en nou anys de gestió. En el seu historial figuren models mítics com el Volkswagen New Beetle, el Porsche 917, el Lamborghini Gallardo, l’Audi R8 i el Bugatti Veyron, entre d’altres.

Temes: Volkswagen