MUNDIAL DE MOTOGP

Martín torna a mossegar Bagnaia a Alemanya

Martín torna a mossegar Bagnaia a Alemanya

ALEJANDRO CERESUELA

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

No hi era Marc Márquez (Honda), que ha decidit absentar-se del seu mític gran premi, del circuit en què ha guanyat les 11 vegades que ha corregut, fonamentalment com a missatge als japonesos d’Honda perquè se n’adonin que la seva RC213V actual no val res i ni tan sols li permet córrer al seu jardí preferit, i, per tant, la prova, en efecte, s’ha convertit en un nou duel entre els dos grans pilots actuals de Ducati, el campió ‘Pecco’ Bagnaia i el nou pretendent, el madrileny Jorge Martín, de 25 anys, que aquest any fa les funcions de l’italià Enea Bastianini, ara recuperant-se d’una lesió, que, el 2022, li va lluitar el títol a Bagnaia.

Martín, que ja havia derrotat Bagnaia ahir, en la prova a l’esprint, ha confessat que se sentia més preparat per a la carrera llarga d’avui que per a la d’ahir i bé que ho ha demostrat. Tot i que ha arrencat quart, a les primeres voltes no s’ha desenganxat de ‘Pecco’ i de l’australià Jack Miller (KTM) i, ja en el tercer gir, s’ha fet amo i líder del pilot. A partir d’aquest moment, Martín, amb més ritme, s’ha anat escapant, tot i que mai més de mig segon.

Un Bagnaia lluitador

En efecte, Bagnaia no s’ha rendit mai malgrat que tenia un avantatge important (bé, cada vegada més reduït) respecte a Martín en la classificació del Mundial de pilots. Semblava que ‘Pecco’ li volia enviar un clar missatge a l’aprenent de campió, i li ha assenyalat amb el seu comportament aguerrit que, de moment, ell continua sent el rei, però no ho ha aconseguit del tot. A la penúltima volta, quan Bagnaia s’ha acostat tant, tant, tant a Martín que fins i tot ha tocat la seva roda posterior, la del madrileny, amb el pneumàtic davanter, l’italià ha perdut qualsevol opció a protagonitzar un últim atac.

«Quan he tocat el Jorge [Martín], per sort no hem caigut cap dels dos i hem pogut continuar en carrera. Però ell ja s’havia escapat uns metres, prous perquè, malgrat que ho he intentat de nou, ja no arribaria a tornar a tenir-lo a l’abast, ja que el Jorge ha tingut un gran ritme. Ha sigut, sí, el just vencedor, com ho va ser ahir en la prova a l’esprint. És evident que serà un rival dur en la baralla pel títol», ha explicat el campió de Ducati al baixar del podi.

Martín, molt sòlid

Martín ha reconegut que en les últimes voltes ha temut un atac desesperat de Bagnaia. «Sí, sí, creia que el ‘Pecco’ es guardava alguna cosa i per això he volgut ser sempre davant, m’hi sentia més còmode, em feia l'efecte que podia controlar més la situació en aquesta posició. És evident que quan m’ha tocat, s’ha obert un buit i me n’he pogut aprofitar tot i que he hagut de fer una volta com un boig, l’última, i a la recta de meta serrar les dents per guanyar-la per centímetres i 64 mil·lèsimes de segon».

Martín, que al final de la temporada passada ja va dir que se sentia preparat, malgrat que Ducati no el va voler premiar ascendint-lo a l’equip oficial, on sí que va pujar Bastianini, per aspirar al títol ha demostrat, en les dues carreres de Sachsenring, que és un seriós candidat al tron de ‘Pecco’, que, en dues carreres, ja ha pogut veure que el madrileny, de 25 anys, va de debò. «Això només és el primer pas. Haurem de fer moltes carreres així per poder lluitar pel títol, però em sento preparat per fer-ho».

Notícies relacionades

Per cert, si algú ho dubtava, que no, ningú ho dubta, els cinc primers llocs del gran premi han sigut copats per cinc Ducati‘Desmosedici’, les de Martín, Bagnaia, Johann Zarco, Marco Bezzecchi i Luca Marini. De la mateixa manera que els quatre primers del Mundial, quan estem a punt d'arribar a l’equador del campionat, són pilots de la firma de Borgo Panigale: Bagnaia, Martín, Bezzecchi i Zarco.

Mundial de pilots: 1. ‘Pecco’ Bagnaia (Itàlia, Ducati), 160 punts; 2. Jorge Martín (Espanya, Ducati), 144; 3. Marco Bezzecchi (Itàlia, Ducati), 126; 4. Johann Zarco (França, Ducati), 109 i 5. Brad Binder (Sud-àfrica, KTM), 96.