MUNDIAL DE MOTOGP
Marc Márquez somriu al llençar el cabestrell a les escombraries
Sis setmanes després de la delicada operació als Estats Units, el campió de Cervera comença la seva autèntica rehabilitació de cara a la reaparició, encara llunyana
Els metges que el van operar i segueixen l’evolució de la seva quarta intervenció al braç i espatlla drets es mostren molt esperançats al comprovar que l’os es consolida

Cal continuar sent optimistes, explica l’entorn de Marc Márquez, però això comença a fer més bona cara. El campioníssim de Cervera (Lleida) acaba de llençar a les escombraries el cabestrell sis setmanes després que l’equip del doctor Joaquín Sánchez Sotelo li practiqués, durant gairebé quatre hores, una osteotomia humeral al braç dret a la clínica Mayo de Rochester, a Minnesota, Estats Units.
Durant aquestes sis setmanes, Márquez, que ha provocat certa alegria a les xarxes socials amb divertits comunicats a Instagram, ha estat exercitant-se, en companyia del seu germà Àlex –que la temporada vinent deixarà Honda per córrer amb una Ducati Desmosedici a l’equip del desaparegut Fausto Gresini– i, avui, per fi, ha anunciat que llença a les escombraries el cabestrell que l’ajudava a tenir immòbil el braç i espatlla drets.
Plena esperança
Sis setmanes després, l’equip mèdic format pels doctors Joaquín Sánchez Sotelo, Samuel Antuña i Ángel Cotorro, s’ha mostrat satisfet amb l’evolució de l’húmer dret. Posteriorment, Marc ha rebut el vistiplau per entrar en la següent fase de la seva recuperació i començar la fisioteràpia del braç dret i l’entrenament cardiovascular.
«Hem fet un pas important en el procés de recuperació», assenyala Márquez després de comunicar el significatiu avenç. «En aquesta segona revisió, els metges han confirmat que l’húmer s’està consolidant correctament, per tant, podem començar la fisioteràpia del braç dret i l’entrenament cardiovascular. Estic molt il·lusionat per poder recuperar la mobilitat al braç i poder continuar avançant en el procés de recuperació i vull agrair a tot l’equip mèdic el seu tracte i atenció».
Pensant en el 2023
Notícies relacionades«En la revisió», assenyala el doctor Sánchez Sotelo, «s’ha confirmat una bona evolució clínica i radiològica, que permet avançar en el programa de recuperació de mobilitat i força del braç dret. El pacient se sotmetrà a una nova revisió en les pròximes sis setmanes».
S’ha de recordar, tot i que sempre, sempre, s’han de posar entre cometes aquest tipus de declaracions, que Alberto Puig, màxim responsable esportiu de l’equip Repsol Honda, va mostrar recentment la seva esperança, il·lusió i, per descomptat, necessitat, que Márquez pugi a la moto al més aviat possible, és a dir, abans que acabi aquesta temporada, amb la intenció prioritària, no ja de guanyar carreres, cosa materialment impossible, però sí de donar les instruccions necessàries als enginyers japonesos de HRC, el departament de competició de la firma alada, perquè rectifiquin tot el que han errat a la moto d’aquest any i, l’any vinent, el vuit vegades campió del món, ja recuperat, pugui disfrutar del seu pilotatge com els anys en què va dominar, amb autoritat i determinació, MotoGP.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Almenys 240 morts a l’Índia a l’estavellar-se un avió
- La resposta a l'escàndol ERC, després de la dimissió de Cerdán: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no podrà comptar amb el nostre suport"
- Conflicte al Pròxim Orient Israel ataca l'Iran amb bombardejos a gran escala i avisa que l'operació durarà "tants dies com calgui"
- La resposta a l’escàndol El Govern central descarta que Sánchez se sotmeti a una qüestió de confiança després de la sortida de Santos Cerdán per corrupció
- Evento El Rei presideix el 50è aniversari de la Fundació Mapfre i destaca la seva contribució a l'educació, la investigació i la cultura
- Tribunals El capellà pedòfil del Pare Manyanet - Sant Andreu, investigat ara per abusos sexuals d’un alumne de 8 anys