MUNDIAL DE MOTOGP

Márquez: «¿Guanyar?, no ho sé, però hauria pogut pujar al podi»

  • El campió català, que va traçar últim el primer revolt, va remuntar fins a la sisena plaça després d’haver patit un sorprenent problema mecànic a la mateixa graella de sortida

  • «No m’atreveixo a dir que hauria guanyat, però tenia ritme per a podi», va reconèixer el líder de l’equip Repsol Honda, que va reaparèixer a Austin, un dels seus circuits preferits

Márquez: «¿Guanyar?, no ho sé, però hauria pogut pujar al podi»

ALEJANDRO CERESUELA

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El campió de campions, el jove que ha dominat el Mundial de MotoGP en l’última dècada, el líder de l’equip Repsol Honda, el candidat etern, el català Marc Márquez, de 29 anys, va tornar després de l’enèsima lesió en els últims dos anys i després d’haver superat la quarta diplopia, i ho va fer protagonitzant una remuntada espectacular, de l’últim al sisè lloc en el Gran Premi dels Estats Units i, sobretot, recuperant la confiança i posant deures per complir a la seva marca, «que ja sap quin és el problema d’aquesta moto i l’ha de solucionar perquè tornem a ser competitius».

Sense excuses

«No m’ha agradat mai buscar excuses i, encara menys, dir que, si no hagués tingut problemes, hauria pogut lluitar per la victòria», va comentar Márquez davant el micròfon d’Izaskun Ruiz, de DAZN, després d’haver rebut una gran ovació de tot l’equip Repsol Honda a l’arribar al box després d’haver resistit, en l’última volta, l’atac del campió del món, el francès Fabio Quartararo (Yamaha), que va intentar, sense aconseguir-ho, treure-li la sisena plaça.

«¿Guanyar?, no ho sé, però sí que he de reconèixer que tenia ritme pujar al podi, segur», va continuar explicant el de Cervera (Lleida). «Quan s’ha d’ajuntar tot, s’ajunta tot. Hem tingut un problema mecànic a la moto, estant ja a la sortida, a pocs instants que s’apagués el semàfor. Honda està investigant què ha passat, ja que he vist un missatge estrany en la pantalleta de la meva moto i, des de la línia de sortida al primer revolt, la moto no pujava de voltes, no accelerava, vaja, no anava bé».

Com sempre, el pilot no va voler explicar què havia passat, no només perquè, potser, encara no ho sabia, sinó perquè mai no ho expliquen, mai. «Només sé que, després del primer revolt, que he traçat l’últim, és a dir, el 24 de 24, tot ha tornat al seu lloc i he començat a poder pilotar amb normalitat. I allà ha sigut quan ha començat la nostra carrera, la remuntada, que ha sigut molt bona, amb molt bon ritme, el que creia que tenia, i superant pilots a bon ritme».

Jerez, en el record

Hi va haver, per descomptat, qui va recordar, a partir de llavors, la gran carrera, la remuntada, que va protagonitzar el mateix Marc Márquez al circuit de Jerez, on, el 19 de juliol del 2020, no es va conformar amb el podi; va tenir una caiguda, es va trencar l’húmer dret i va començar el seu viacrucis. I, en efecte, la remuntada d’Austin, circuit on ha guanyat set vegades, de segur que va servir d’inspiració al campió català per aconseguir acabar entre els millors en el GP dels EUA.

«Quan surts l’últim, perquè he traçat el primer revolt del circuit l’últim, no hi ha estratègia possible; ho has de donar tot des de la primera volta i a veure on arribes. I així ho he fet: ho he donat tot, tot. I, és clar, quan feien falta cinc voltes, el cos ha dit prou i no he tingut més remei que dedicar-me a acabar la carrera i agafar aquests 10 puntets del sisè lloc», va continuar explicant el líder d’Honda.

«Honda ja sap quin problema té la nostra Honda i hem de trobar la solució al més aviat possible»

Marc Márquez / Pilot de l’equip Repsol Honda

La impressionant carrera de Márquez va acabar amb una advertència clara a la seva fàbrica, a Honda, i al seu equip tècnic, als quals va reclamar que, com més aviat millor, solucionin el principal problema que té la nova RC213V; no va especificar quin era, però tot sembla indicar que, al fer una moto amb més adherència enrere (imitant la Ducati Desmosedici), han desestabilitzat el tren davanter, sobre el qual se sosté el pilotatge de Márquez, que, ara, no acaba de fiar-se de la roda del davant i demana solucions al més aviat possible. Per exemple, Portimao i Jerez, les dues pròximes cites. I, sobretot, vital de cara als següents 15 grans premis: l’entrenament que se celebrarà, a Jerez, dilluns després del GP. D’allà ha de sortir Márquez havent solucionat aquest problema, que ja ha assenyalat als seus enginyers.

Guanyar en confiança

Notícies relacionades

Márquez va reconèixer que l’atreviment d’haver reaparegut a Austin, un dels seus tres circuits preferits, ha tingut com a compensació «haver guanyat en confiança, que era una de les intencions de tornar en aquest traçat». I, llavors, el pilot català va explicar quines eren les seves intencions al reaparèixer als Estats Units. «És evident i aquesta era la intenció al venir a Austin, que he protagonitzat un cap de setmana sòlid, arriscant el just, el necessari, quan tocava, fent poques voltes ràpides i gestionant-me físicament».

I, en aquest sentit, Márquez va dir que el més important era no caure i «aconseguir un resultat sòlid». «Repeteixo i, insisteixo, que no és excusa, llàstima del problema mecànic a la graella, altrament hauria estat lluitant, com a mínim, pel podi. Però, bé, ha passat, hem sabut reaccionar, hem fet una bona carrera i, malgrat sortir últim, he pogut lluitar amb Fabio [Quartararo], que és el campió, en les últimes voltes».