MUNDIAL DE MOTOGP

Yamaha prescindeix de Viñales després de l’incident d’Àustria

  • El pilot català, de 26 anys, que ja ha firmat per Aprilia per al 2022, es queda, de moment, sense moto per a aquest any, tot i que podria córrer amb la firma italiana

  • La gravetat de l’incident ocorregut al GP d’Àustria ha fet que, a la tornada de les vacances dels caps japonesos, Jarvis anunciés a Viñales que no segueix

Yamaha prescindeix de Viñales després de l’incident d’Àustria

ALEJANDRO CERESUELA

2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Doncs sí, pel que sembla, l’última aventura del pilot català Maverick Viñales, de 26 anys, al si d’un dels millors equips del Mundial de MotoGP, el poderós ‘team’ Monster Yamaha, encara podia acabar pitjor del que semblava després del desastre del Gran Premi d’Estíria, que es va celebrar fa uns dies. L’equip Yamaha i el pilot de Roses han trencat definitivament la seva relació i el que, en principi, semblava que es mantindria viu fins al final d’Mundial, ha acabat trencant-se definitivament després de l’incident a Àustria.

Així doncs, Viñales, que havia arribat a un acord amb Yamaha a Assen (Holanda) per desvincular-se, a final de temporada, és lliure des d’avui i podrà fer el que vulgui o el que pugui, vist el seu acord amb Aprilia per córrer amb la fàbrica de Noale, sent company del seu amic Aleix Espargaró, el 2022. Ningú sap, de moment, què serà de ‘MVK’. En principi, de cara a la setmana vinent, a Silverstone, no sembla que hagi d’ocupar la plaça de l’emprovador d’Aprilia, però tot pot ser.

Així ho explica Yamaha

«Després dels recents esdeveniments al GP d’Estíria i després d’una profunda consideració per les dues parts, es va prendre la decisió mútua de separar-se amb efecte immediat», diu el comunicat emès aquest migdia per l’equip Monster Yamaha. «A Assen», recorda Lin Jarvis, màxim responsable de l’equip dels diapasons, «Yamaha i Viñales ja van anunciar la decisió mútua d’escurçar el seu programa original 2021-2022 i acabar-lo a finals de 2021. Tant el pilot com l’equip es van comprometre a continuar fins al final de la temporada actual, amb l’equip garantint el seu total recolzament i el pilot posant el seu màxim afany perquè poguéssim acabar el projecte ‘amb estil’.

«Lamentablement», continua relatant el dirigent britànic «en el GP d’Estíria, la carrera no va anar bé ni va acabar bé i en conseqüència, després d’una profunda consideració per les dues parts, es va prendre la decisió mútua que seria millor acabar l’associació abans. La separació anticipada alliberarà el pilot perquè pugui seguir la direcció futura elegida i també permetrà a l’equip centrar els seus esforços en les carreres restants de la temporada 2021 amb un pilot de reemplaçament, encara per determinar».

Així ho explica Viñales

Notícies relacionades

No cal dir té que Yamaha agraeix a Viñales els serveis prestats i el pilot català lamenta no poder completar la temporada. «Després de la nostra decisió mútua a Assen de separar-nos un any abans», comenta ‘MVK’ en la seva comunicació, «també decidim comprometre’ns a completar la temporada actual amb el màxim esforç de les dues parts. No obstant, en el GP d’Estíria la carrera no va resultar com esperàvem i, lamentablement, no va acabar bé». I, és clar, Viñales també intenta acabar bé aquesta relació que conclou de molt soroll: «Sempre tindré un gran respecte per Yamaha i els desitjo el millor».

Viñales ha corregut cinc temporades amb Yamaha, bé, quatre i mitja, ha pres part amb la M1 en 79 grans premis, dels quals n’ha guanyat vuit i ha pujat al podi en 24 ocasions. Les seves millors posicions en el Mundial de MotoGP han sigut els seus dos tercers llocs el 2017 i el 2019.