MUNDIAL DE MOTOGP

Yamaha baixa Viñales de la seva moto a Àustria

  • El pilot de Roses, que ja ha rescindit el contracte que el lligava a Yamaha també el 2022, no correrà aquest cap de setmana el segon GP del Red Bull Ring, a Spielberg

  • Viñales, a punt de firmar per Aprilia per al 2022, critica el comportament de la seva fàbrica i lamenta que els fets li donin la raó quan afirma que passa alguna cosa estranya

Yamaha baixa Viñales de la seva moto a Àustria

ALEJANDRO CERESUELA

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

És evident, cristal·lí, transparent, tot i que sigui dur escriure-ho, que el pilot català Maverick Viñales (Yamaha) fa molts anys, sí, que guanya suculents milions com a pilot de MotoGP, bé, del Mundial de motociclisme, demostrant les seves grans habilitats a la moto, però gestionant horriblement malament una carrera que tothom, tots els experts, consideraven que seria espectacular en tots els sentits i no només, per descomptat, en l’econòmic.

Passen els anys, els entrenaments, els caps de setmana de carreres, les curses, els grans premis i MVK continua comportant-se amb una il·lògica cridanera, assessorat unes vegades per advocats, d’altres per amics, d’altres pel seu pare, que va i ve del seu entorn, i el pilot que estava cridat a marcar una època, a lluitar anualment el títol a Marc Márquez (Honda), a Joan Mir (Suzuki) o a Fabio Quartararo (Yamaha), segueix al dic sec, estancat i envoltat de problemes.

Crítica de Yamaha

L’últim, segons acaba de reconèixer l’equip oficial Monster Yamaha, el va provocar el mateix Viñales en la carrera de diumenge, al Red Bull Ring, de Spielberg, Àustria, quan «va maltractar la seva M1, la seva moto, a la graella de sortida», amb la perillositat de posar en joc la seva vida i la dels companys de graella. A Viñales se li va parar la moto en el moment de la sortida, va sortir des de la línia de boxs i va acabar últim del GP.

Viñales, al terme de la carrera, va assegurar que «els canvis que l’equip havia fet a la moto havien arruïnat la seva carrera». Avui, poc abans que se celebri la roda de premsa del segon gran premi a Àustria, Yamaha acaba d’anunciar que fa baixar el català de la moto fins a nou avís i, difícilment, podrà tornar a pujar-hi.

«Yamaha lamenta anunciar que l’equip Monster Energy Yamaha ha retirat l’entrada de Maverick Viñales per a l’esdeveniment de MotoGP d’aquest cap de setmana», diu la nota remesa als mitjans. «L’absència segueix la suspensió del pilot per part de Yamaha a causa de l’inexplicable funcionament irregular de la moto per part del pilot durant la cursa del cap de setmana passat», acusa directament la nota el corredor. «La decisió de Yamaha és conseqüència d’una anàlisi en profunditat de la telemetria i les dades dels últims dies», justifica.

Perill d’accident

Els responsables de l’equip oficial de la firma dels diapasons, on Viñales comparteix box amb el francès Fabio Quartararo, líder destacat del campionat, insisteixen que «la conclusió de Yamaha és que les accions del pilot podrien haver causat danys importants al motor de la seva YZR-M1, que podrien haver provocat greus riscos per al mateix pilot i possiblement suposar un perill per a tots els altres pilots», afegeix la nota.

Yamaha informa que no substituirà Viñales aquest cap de setmana i que les decisions de si corre en el futur «es prendran després d’una anàlisi més detallada de la situació i més discussions entre Yamaha i el pilot», cosa que clarament indica que la intenció és de no tornar a fer pujar el corredor a la seva moto.

Notícies relacionades

Viñales va demanar la rescissió unilateral de l’acord que unia les dues parts per a la temporada vinent, un any abans de temps, a causa de no veure’s capaç d’oferir el seu millor rendiment amb aquesta moto. El pilot de Roses ha insistit en els últims dies que se sent molt bé amb el seu equip però no així amb els caps de Yamaha».

Segons informa Germán Garcia Casanova a Motorsport.com, és molt probable que Aprilia anunciï un acord per un any (2022) amb el corredor de Roses.