El ‘Doctor’ no aixeca cap

Petronas Yamaha tem que Rossi es retiri a meitat de Mundial

  • Tothom dona per descomptat que el ‘Doctor’ no seguirà l’any que ve, però els pèssims resultats d’ara podrien precipitar el seu adeu en l’aturada de l’estiu

  • Rossi ja té en marxa la creació del seu equip de MotoGP i un acord amb Ducati per posar la seva Academy VR46 al servei de la firma de Borgo Panigale

Petronas Yamaha tem que Rossi es retiri a meitat de Mundial

ALEJANDRO CERESUELA

5
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Res, absolutament res, del que li està passant al veterà i mític pilot italià Valentino Rossi, de 42 anys, té explicació. Ni ell l’ha trobat, malgrat posar mil excuses a la seva pèssima arrencada de temporada; ni la seva fàbrica (de gairebé sempre), Yamaha, l’hi demana una vegada allunyat de l’equip oficial i, molt menys, el seu nou equip, el Petronas Yamaha SRT (Sepang Racing Team).

El ‘Doctor’, escassament competitiu en entrenaments i curses aquest any, només ha puntuat en tres dels set grans premis disputats, figura a la posció 19a del Mundial de pilots (Marc Márquez, després de nou mesos d’absència, tres operacions i una dura rehabilitació, està davant seu) i es troba ja a 100 punts del líder, el francès Fabio Quartararo (Yamaha), és a dir, el ‘Diable’ treu quatre victòries d’avantatge a ‘Vale’ en set grans premis, no s’havia vist mai. «Seguiré», va dir no fa gaire, «si estic entre els cinc primers».

Retirar-se abans d’hora

La situació de Rossi, que viu tancat al seu món, cada vegada més reduït i menys influent després que Yamaha desmantellés tot el seu equip tècnic, fa témer tant a la seva escuderia com a la mateixa organització del Mundial, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, que el ‘Doctor’ podria estar plantejant-se protagonitzar una sorpresa i una insolència impensable quan va començar el campionat i deixar de competir, retirar-se, jubilar-se, abans que acabi el Mundial, just a meitat de temporada, cosa que seria desastrós tant per al ‘team’ Petronas Yamaha com per a la companyia Dorna Sports, que no podria homenatjar el gran campió com vol.

Rossi ha assegurat que tant la carrera de diumenge passat a Montmeló, en què va anar a terra, com les dues pròximes cites abans de les vacances –Sachsenring (Alemanya), el 20 de juny, i Assen (Holanda), el 27 de juny– poden ser vitals per decidir el seu futur. Futur que tothom pensa, ara, que podria ser anunciar que renuncia a l’any que li queda de contracte amb Petronas Yamaha, és a dir, al 2022, però que molts, insisteixo, temen que sigui, atesos els mals resultats i la impossibilitat d’aixecar cap, anunciar que deixa de competir aprofitant l’aturada estiuenca.

Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, cap responsable del ‘team’ malaisi, ‘satèl·lit’ de Yamaha, ni tan sols el seu màxim responsable i persona summament apreciada i valorada al pàdoc de MotoGP, Razlan Razali, és capaç de saber què li passa a Rossi i, sobretot, preguntar-l’hi. Al seu nou equip, ningú parla amb el ‘Doctor’ per saber què li passa i si té solució a curt termini. I no en parlen amb ell, no per mala relació, sinó per respecte, gairebé per temor. Rossi, que continua sent algú intocable al pàdoc després d’haver sigut el pilot, el mite, la imatge sobre la qual es va construir i es va sostenir el Mundial de motociclisme fins a l’arribada de Marc Márquez, infon tant respecte a l’equip Petronas que ni tan sols gosen preguntar-li què li passa o què farà, per això molts temin emportar-se una sorpresa d’aquí unes setmanes.

Quatre anys sense guanyar

És evident que tothom pensa que Rossi no correrà la temporada vinent, però, fins ara, ningú contemplava la possibilitat que baixés de la Yamaha M1 oficial a meitat de campionat. Ara sí que hi ha qui tem aquesta possibilitat. I espanta. Les dades, sens dubte, demostren que el ‘Doctor’ ja no hauria d’estar competint. Aquesta és la seva temporada núm. 26 al Mundial. Ha corregut 421 grans premis, ha aconseguit 115 victòries i 235 podis. Però..., però el seu últim títol data del 2009, ja fa 11 anys que persegueix ‘el desè’; la seva última victòria va ser a Assen 2017, ara farà quatre anys; la seva última ‘pole position’ la va protagonitzar a Mugello 2018 i el seu últim podi (3r) va ser a Jerez, l’any passat.

Rossi, envoltat de valents a qui no importa jugar-se la vida en cada entrenament a 360 km/h, ja pensa més en el futur immediat, tant al pàdoc com fora de la pista, que a córrer al més alt nivell, ja que fa temps que expressa el seu desig de tenir un fill amb la seva companya Francesca Sofia. Acaba de saber-se que, la temporada vinent, Rossi, és a dir, la seva acadèmia, la VR46, tindrà equip a MotoGP i tindran dues bones Ducati.

Acord amb Ducati

Notícies relacionades

I, no només això, l’acord de Rossi amb la firma de Borgo Panigale va molt més enllà de convertir-se en la segona escuderia ‘satèl·lit’ de les ‘bales vermelles’ italianes en la categoria reina, ja que la marca propietat d’Audi vol que l’estructura del ‘Doctor’, la seva Academy VR46, creixi a Moto3 i Moto2 fins a convertir-se en el trampolí i escala de projecció per a la categoria reina de Ducati, tal com ha fet KTM creant una estructura perquè els seus joves pilots es formin a Moto3, creixin a Moto2 i facin el salt a MotoGP ja formats. L’acord Rossi-Ducati és, en aquest sentit, total.

Es dona la circumstància que la decisió de Rossi, és a dir, associar-se amb Ducati i no a Yamaha per al seu nou ‘team’ de MotoGP, va agafar absolutament per sorpresa la fàbrica japonesa dels diapasons. Bé, a Yamaha, no, més aviat al seu responsable als circuits, el britànic Lin Jarvis, que, en una primera aproximació de Razali per renovar el contracte, li va demanar a l’executiu malaisi, persona d’enorme prestigi a Malàisia, gairebé el doble del que està pagant ara, cosa que va indignar l’executiu de Petronas. Quan Jarvis va saber que el futur equip de MotoGP de Rossi, l’Aramco Racing Team VR46, utilitzaria la ‘Desmosedici’ de Ducati, va abaixar el preu de les seves motos i, a Mugello, va arribar a un acord de renovació amb Razlan Razali.