MUNDIAL DE MOTOGP

Quartararo comença l’any liderant MotoGP

  • Els primers dos dies de test, a Qatar, han sigut dominats pel ‘Diable’ i la seva Yamaha oficial, tot i que ningú dona importància, de moment, als temps

  • El veterà Aleix Espargaró i la seva renovada Aprilia, tercers, han sigut els grans protagonistes d’aquesta tornada a la competició en la nit qatariana

  • Pol Espargaró, nou pilot de l’equip Repsol Honda i company de Marc Márquez, està aprenent com arriscar els comandaments d’una moto molt extrema

Quartararo comença l’any liderant MotoGP
2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

La nit de Losail, la nit qatariana, els focus, la pols del desert sobre l’asfalt ha substituït, en aquest segon Mundial amb pandèmia, l’inici calorós i de vegades plujós del traçat de Sepang, a Malàisia, on sempre es realitzaven els primers tests de la temporada.

Aquest any, el Mundial ha decidit ajuntar-se, durant gairebé un mes i dos grans premis consecutius (Qatar, 28 de març i Losail, 4 d’abril), per arrencar la temporada dins d’una bombolla que els pilots encara no han decidit si respectar o no. Després de les proves de dissabte i diumenge, el campió Joan Mir (Suzuki) i tots els seus col·legues repetiran dimecres i dijous i després decidiran si continuen vivint a Doha o si tornen a casa seva abans de l’última setmana de març, quan engegui el primer GP de la temporada.

Com l’any passat, el francès Fabio Quartararo, aquesta vegada ja instal·lat a l’equip oficial de Yamaha Monster substituint el mític Valentino Rossi, ha sigut el més veloç, sent únicament el ‘Diable’ capaç de baixar del 1.54, aturant el crono en 1.53.940 minuts. És cert que, començant per Quartararo, ningú dona gaire importància als temps, perquè, com va reconèixer Mir, «tenim només tres dies de test i, per tant, cal provar tot el material que ha portat a Qatar cada fàbrica i, a més, els pneumàtics. Ja hi haurà temps de buscar un bon crono».

Del que no hi ha dubte és que la M1 de Yamaha, que continua sense funcionar en mans de Rossi, pinta tan bé com sempre... Almenys als entrenaments, després ja es veurà a la carrera, on l’any passat va ser molt irregular. L’australià Jack Miller, ja oficial de Ducati, busca ser alternativa als de sempre amb la seva poderosa ‘Desmosedici’ i va acabar segon per davant de la gran sorpresa d’aquest primer cap de setmana, el veterà català Aleix Espargaró, que va homenatjar el mort Fausto Gresini, sempre vinculat a Aprilia, liderant la taula de dissabte i acabant tercer diumenge.

Aleix va confessar que la nova Aprilia RS-GP és millor moto que la de l’any passat, es nota que la firma italiana té més llibertat per crear noves peces que la resta de fàbriques, que tenen limitat el seu desenvolupament. «Fa falta més múscul per pilotar aquesta Aprilia, però la nova aerodinàmica la fa més estable, hem perdut una mica de velocitat, però és més lleugera i sortim millor de les corbes, ja que accelera millor».

Notícies relacionades

El seu germà, Pol Espargaró, el nou company de Marc Márquez a l’equip oficial Repsol Honda, va acabar 12è, a 0.733 segons de Quartararo. «No estic pensant en el crono, estic mirant d’entendre l’Honda, que, com tots sabem, no és una moto fàcil. Això sí, és una moto que, quan la portes al límit, et dona molt més que les altres i, per tant, m’he de centrar en com portar-la al límit. Sens dubte han sigut dos dies molt durs, però almenys no he caigut».

Sobre si ha parlat amb Márquez durant aquests dos dies d’entrenament, ‘Polyccio’ ha dit que no, que MM93 està pendent de la seva recuperació i parlant amb els seus tècnics i que ell prefereix centrar-se en el diàleg amb Alberto Puig, responsable esportiu d’Honda. «Alberto és molt directe, sap perfectament com s’ha de portar aquesta moto al límit, ha treballat estretament amb Marc i, per tant, no hi ha millor conseller per anar adaptant-se a aquesta moto».