MUNDIAL DE MOTOGP

Davide Brivio, de cap de Joan Mir a cap de Fernando Alonso

  • El mànager italià, que el 2020 va convertir Suzuki i Joan Mir en campions del món de MotoGP, passa a ser el responsable del nou equip Alpine F-1

  • Brivio, que ja va guiar el ‘boom’ de Valentino Rossi en el Mundial de les dues rodes, reconeix que «el repte que m’ofereix Alpine no es pot rebutjar»

rozas55840318 suzuki motogp201113125415

rozas55840318 suzuki motogp201113125415

2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El món del motor s’acaba d’emportar una gran sorpresa. El nou equip Renault de F-1, batejat amb el nom d’Alpine F-1 i que té com a gran estrella el bicampió espanyol Fernando Alonso, que reapareixerà al gran circ de la mà de la firma francesa, amb la qual va guanyar els seus dos títols mundials (2005 i 2006), ha arrabassat, de sobte, el líder del projecte Suzuki de MotoGP, el mànager italià Davide Brivio, per al seu nou projecte en el campionat de monoplaces. Brivio, que l’any passat va aconseguir que Suzuki i el mallorquí Joan Mir conquerissin el títol mundial de MotoGP, passa ara a ser el cap del bicampió asturià.

Brivio arriba perquè, segons informava ahir la web Motorsport.com, ha sigut fitxat per Luca de Meo, el nou CEO del grup Renault, empresa propietària d’Alpine F1. De Meo, que va arribar a Renault des de Seat, va conèixer Brivio, un dels grans impulsors abans d’arribar a Suzuki del fenomen Valentino Rossi, quan l’italià treballava a Yamaha MotoGP i el màxim dirigent de Renault era responsable del màrqueting de Fiat, patrocinador principal del ‘team’ de motos en aquell moment.

El comiat de Brivio

Brivio ha reconegut en un comunicat que li sap molt greu deixar Suzuki, però que el repte que se li presenta, ara que ja ha arribat a la meta que es proposava amb Suzuki, sens dubte abans del previst per l’absència del campeoníssim català Marc Márquez (Honda), li fa molta il·lusió.

«És, en efecte, un nou repte professional, un autèntic desafiament que no puc deixar passar i una gran oportunitat que he decidit acceptar», assenyala Brivio. «Ha sigut una decisió molt difícil. El més dur de tot serà deixar aquest fabulós grup de gent amb què he treballat des que Suzuki es va comprometre a tornar al campionat. Em sap greu des d’aquest punt de vista, però alhora també sento una gran motivació per emprendre el nou repte. Aquesta va ser la clau quan vaig haver de decidir si renovar el contracte amb Suzuki o començar una nova experiència completament diferent. Haver aconseguit guanyar el títol de MotoGP sempre es mantindrà als llibres d’història de la companyia i tindrà un lloc molt especial en la meva memòria», indica l’italià.

Desesperació japonesa

Notícies relacionades

 Per la seva part, els japonesos de Suzuki han mostrat, immediatament, el seu desconcert i gairebé desesperació al perdre a la seva mà dreta al pàdoc de MotoGP. Shinichi Sahara, director del projecte dels nipons, lamenta la decisió. «Sincerament, la sortida de Davide ha sigut un xoc per a nosaltres. És com si m’arrenquessin una part de mi, perquè en tot moment he parlat amb ell sobre els plans de desenvolupament de l’equip i la moto. El 2020 vam aconseguir grans resultats malgrat una situació tan inusual i difícil com la que va provocar la Covid-19. I el 2021 serà fins i tot més important per a nosaltres perquè volem mantenir aquesta inèrcia. Ara estem intentant trobar la millor manera de cobrir la pèrdua de Davide. Per sort, la majoria de vegades coincidíem en l’opinió, així que no crec que sigui gaire complicat mantenir la direcció cap a la qual s’ha de dirigir l’equip», explica.

No cal dir que Joan Mir, que ha crescut assessorat al pàdoc de MotoGP pel savi i hàbil Davide Brivio, no ha tardat ni mig minut, utilitzant les xarxes socials, a donar-li les gràcies i desitjar-li sort en la seva nova etapa amb Alpine F-1.