05 d’abr 2020

Anar al contingut

L'ÚLTIM GRAN FITXATGE DE MOTOGP

Lorenzo ajudarà Yamaha a destronar Márquez

La firma dels diapasons anunciarà el fitxatge del pentacampió mallorquí com a pilot provador per completar un autèntic 'dream team'

L'excompany a Honda del campió de Cervera podria debutar, aquest cap de setmana, en el test de Malàisia per a principiants i provadors

Emilio Pérez de Rozas

Lorenzo ajudarà Yamaha a destronar Márquez

Yamaha, per fi, ha decidit posar tota la carn a la graella per intentar destronar com més aviat millor el poderós Marc Márquez i la seva endimoniada Honda RC213V, que només l’octacampió del món sembla capaç de portar al límit i arrasar al Mundial de MotoGP a l’haver guanyat sis dels últims set títols. L’ofensiva de la marca dels diapasons es tancarà, en les pròximes hores o dies, amb l’anunci del fitxatge, de la tornada, de Jorge Lorenzo, primer com a pilot provador i, qui sap si, a continuació, com a pilot oficial, de nou, el 2021.

Yamaha va anunciar primer la renovació de Maverick Viñales per als pròxims dos anys (2021 i 2022). Després, immediatament, el relleu, la pròxima temporada, del veterà Valentino Rossi (41 anys, el pròxim 16 de febrer), pel joveníssim pilot francès Fabio Quartararo, ‘rookie’ del 2019. I ara aconsegueix els serveis del seu fill pròdig, el pentacampió mallorquí, precisament l’únic que ha sigut capaç d’arrabassar-li, el 2015, la corona al noi de Cervera (Lleida).

No s’ha d’oblidar que per poder retirar-se (i, en teoria, jubilar-se), Lorenzo va haver d’arribar a un acord i rebre el vistiplau d’Honda, doncs al mallorquí encara li quedava un any més de contracte, és a dir, tota aquesta temporada i, per tant, la firma va entendre que el pentacampió no es veia amb ànim de continuar corrent i li va permetre posar punt i final a la seva carrera al GP de València de l’any passat. Ara, els responsables de l’equip Repsol Honda, especialment l’expilot Alberto Puig, que va ser qui el va contractar, descobreixen que Lorenzo torna, en olor de multituds, al pàdoc per ajudar a desenvolupar la Yamaha M1, gran rival, al costat de la Ducati ‘Desmosedici’, de l’Honda RC213V de Marc Márquez.

Una ajuda indispensable

Lorenzo, que amb tota seguretat podrà pilotar la nova Yamaha M1 aquest cap de setmana, a les proves especials per als pilots novells en la categoria de MotoGP i els provadors de cada marca, al circuit de Sepang (Malàisia), dies abans de què els ‘magnífics’ entrin en escena del 7 al 9 de febrer, es va acomiadar del motociclisme actiu fa tot just quatre mesos, se’n va anar a Bali de vacances «només amb bitllet d’anada» i, passats aquests mesos, ha decidit tornar a l’activitat per fer un cop de mà a Yamaha, a Viñales, a Rossi, a Quartararo i a Franco Morbidelli en un intent desesperat de frenar el domini del tàndem Márquez-Honda.

No és estrany que un dels primers en felicitar Quartararo, amb un «t’ho mereixies, col·lega» a les xarxes, hagi sigut Lorenzo, que, després de la seva desesperada, dolorosa, fracassada i decebedora experiència als comandaments de l’Honda RC213V, ha decidit prendre la revenja, no menysprear un bon grapat de milers d’euros i tornar al que va ser l’equip de la seva vida, l’oficial Yamaha, per, amb el seu tacte, experiència i sensibilitat, contribuir al desenvolupament i millora de la nova M1 des de la pretemporada als successius test que se celebren al llarg de l’any.

Honda només pensa en Márquez

La composició d’aquest autèntic ‘dream team’, que molts creien no arribaria mai (Ducati s’està estirant dels cabells a l’haver perdut, de cop, dues de les seves apostes de futur, Viñales i Quartararo), podria disparar, en els pròxims dies, altres renovacions en un intent, per part d’Honda i, fins i tot, de Suzuki, de no perdre els seus tres grans valors, el campioníssim Márquez, com no, i els joves «blaus» Àlex Rins i Joan Mir.

Tot sembla indicar que Honda hauria arribat ja a un acord amb el català Marc Márquez, mentre que Suzuki estaria intentant que la seva jove parella, Àlex Rins (24 anys) i Joan Mir (22), renovessin també per al següent bienni com ha fet Viñales i com, probablement, faci Marc Márquez. Hi ha qui diu que, atesa la desesperació de Ducati, Mir podria haver-se convertit ja en un dels nous favorits de la firma italiana de Borgo Panigale per al 2021, tot i que els italians sempre mantenen a la recambra la carta de l’impetuós i veloç australià Jack Miller.

Temes: Jorge Lorenzo