SEGON TEST DEL 2018

Márquez és l'únic pilot de MotoGP que frena amb un dit

La firma de frens Brembo assenyala que el tetracampió acciona el fre davanter només amb l'índex

La resta de pilots de MotoGP utilitzen dos i tres dits per aconseguir parar la seva moto abans del revolt

rozas39352818 marc marquez180215003340

rozas39352818 marc marquez180215003340 / A ROBERT SOBCAK

2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

La fàbrica de frens Brembo acaba de fer públiques algunes dades curiosos sobre la manera que els grans campions, especialment els coneguts com els magnífics, utilitzen o activen la maneta del fre, situat al mateix puny, el dret, on tenen el gas. En aquest sentit, no deixa de ser curiós que només el tetracampió de MotoGP, el català Marc Márquez (Honda), és l'únic que frena, abans d'entrar als revolts, amb un sol dit, l'índex, agafant-se amb força amb els altres quatre dits al puny abans de plegar la moto a l'entrada del revolt.

Valentino Rossi (Yamaha) és, explica la marca de frens, de la vella escola i, per tant, prefereix seguir utilitzant tres dits, l'índex, el mitjà i l'anular, igual que l'exbicampió australià Casey Stoner (Ducati i Honda), pilot de proves de la firma italiana de Borgo Panigale. Maverick Viñales (Yamaha) i Jorge Lorenzo (Ducati) accionen el fre davanter de les seves motos amb dos dits, l'índex i el mitjà de la mà dreta. Curiosament, Kenny Roberts Júnior, campió del món amb Suzuki (1010), accionava el fre amb un dit com ho fa Márquez però, a l'arribar als revolts durs, ho feia amb dos dits.

La roda del darrere, en l'aire

Es dona la circumstància, segons relata la documentació de Brembo, que quan Márquez i el seu company Dani Pedrosa frenen tan fort a l'aproximar-se al revolt, la roda del darrere de la moto queda en l'aire i, en aquest instant, és impossible plegar la moto i s'ha de deixar passar uns instants perquè la roda del darrere es torni a dipositar a la pista i els pilots puguin traçar el revolt.

Valentino Rossi li explica al seu tècnic, Silvano Galbusera, les sensacions que té quan prem amb els seus dits la maneta del fre de la seva Yamaha YZ-M1. / EMILIO PÉREZ DE ROZAS

Notícies relacionades

MárquezRossiPedrosaDovizioso, LorenzoViñales i la resta de pilots de MotoGP tornaran demà, a Tailàndia, a l'activitat en els segons tests de pretemporada en el nou circuit de Buriram després d'haver-se celebrat els primers a Sepang (Malàisia), amb enorme igualtat però, sobretot, amb admiració de tots per l'increïble rècord de Lorenzo, adaptat ja a la seva Ducati, i l'espectacular, encara que poc aïrada simulació de gran premi protagonitzada per Márquez amb uns cronos constants i molt, molt, espectaculars.

MotoGP s'estrena a Tailàndia 

Mentre els responsables de Ducati i Honda semblen satisfets, molt satisfets, de les primeres proves a Sepang, perquè les seves motos van ser constants en el seu rendiment, Yamaha es va espantar l'últim dia al patir, en la seva YZ-M1, els mateixos problemes que l'any passat i els que tenen por d'estar perdent el tren dels punters són Suzuki KTM, els primers prototips dels quals no semblen tan competitius com preveien. Aprilia, segons sembla, presentarà, en el traçat de Tailàndia, que aquest any serà el GP número 19 del calendari, grans novetats tant en el seu motor com en l'aerodinàmica i, potser, encara que no és segur, potser estrenarà un nou basculant de fibra de carboni, que el català Aleix Espargaró, estrella delteamitalià, espera amb il·lusió.