EL MUNDIAL DE MOTGP
Ducati agraeix a Lorenzo la seva ajuda a Dovizioso
Dall'Igna reconeix que el mallorquí va entendre a la perfecció que, a Malàisia, havia de guanyar 'Dovi'
Lorenzo diu que, potser, el missatge que li van enviar ("mapping' 8") "significa perdre una posició"
rozas36292547 cheste valencia 15 noviembre 2016 jorge lorenzo diagola171031001643
L'endemà, tothom, inclòs el mateix Jorge Lorenzo, que a Sepang es va negar a reconèixer que havia rebut l'ordre de Ducati perquè es deixés superar pel seu company Andrea Dovizioso i així cedir-li el triomf a Malàisia per poder arribar a Xest (València) amb possibilitats de ser campió, reconeix ara que l'estratègia de la firma italiana de Borgo Panigale, admesa, defensada i entesa per tothom al Mundial de MotoGP, fins i tot l'equip Repsol Honda i el seu líder Marc Márquez, va ser la que havia de ser en un esport megaprofessional, un autèntic negoci, on estan en joc moltíssims milions d'euros. Per això ahir mateix, l''staff' en ple de Ducati va fer públic el seu agraïment a Lorenzo pel seu comportament i ajuda a 'Dovi'.
Els caps de Ducati agraeixen a Lorenzo la seva comprensió, i haver permès que 'Dovi' l'avancés a Malàisia
No només els dos grans responsables de l'escuderia italiana, propietat de l'alemanya Audi, Davide Tardozzi i Paolo Giabatti, van insistir a qualificar Lorenzo “d'un gran professional que estima Ducati i, a Malàisia, sabia perfectament que era el millor per a la nostra marca”, sinó també el mag i creador de la Desmosedici, l'enginyer Gigi Dall’Igna, l'home que va exigir el fitxatge del tricampió mallorquí, ha declarat a Giovanni Zagmani, a la web 'Moto.it', que “en determinats moments s'ha de pensar en l'equip i en els nois que treballen fort a la fàbrica de Borno Panigale i, per tant, encara que determinades decisions siguin dures de prendre, s'han de prendre. En aquest sentit, els pilots, que són intel·ligents i grans professionals, les saben acceptar. Dono les gràcies a Jorge, que ha posat molt de la seva part perquè el somni de Ducati segueixi viu fins a València”.
Dall’Igna considera que el que estan fent Ducati i Dovizioso aquesta temporada és gairebé una heroïcitat. “Portar tota una fàbrica de la dimensió d'Honda fins al final, mantenir obert el campionat davant el millor dels Márquez, aconseguir una 'doppietta' a Sepang, primera des que jo estic al capdavant de l'equip, és meravellós. No sé què passarà a Xest, no ho sap ningú, però hi anem molt il·lusionats. Pot passar de tot. Això són carreres de motos”. En declaracions a 'La Gazzetta dello Sport', Dall’Igna va reconèixer, per un altre costat, el que pensava tothom a Sepang: “Si Lorenzo hagués guanyat, diumenge, davant de 'Dovi', tothom hauria tingut dret a pensar que alguna cosa no havíem fet bé”.
Dovizioso (Ducati, núm. 04), darrere de Jorge Lorenzo (Ducati, núm. 99), abans d'avançar-lo a Malàisia. /
En declaracions a 'El Larguero', de la cadena SER, el mateix diumenge a la nit (ja dilluns al matí a Kuala Lumpur), Lorenzo va reconèixer que “no valia la pena arriscar-se a tornar a avançar 'Dovi' per tenir un accident i envestir-lo”. Preguntat per Manu Carreño sobre què significava el missatge enviat al 'display', al quadro de comandaments, de la seva Ducati per l'equip (“et suggerim que canviïs al 'mapping' 8”), Lorenzo, que va insistir que no l'havia vist malgrat que va estar exposat a la seva pantalleta 35 segons, va reconèixer que “malgrat que no el vaig veure, insisteixo, suposo que volia dir ‘passa a una posició inferior’, però jo no necessitava que ningú em digués el que havia de fer, jo sé molt bé l'important que és per a Ducati guanyar aquest títol, ja que no el guanya des de Casey Stoner, el 2007. Si podia aportar alguna cosa a Ducati, ho havia de fer”.
"Són decisions dures, però s'han de prendre. Si Lorenzo hagués guanyat, diumenge, a 'Dovi', tots haurien pensat que alguna cosa no havíem fet bé a Ducati"
Càrrec de l'autor de la cita
Hi ha un moment en aquesta última entrevista en què Lorenzo, dins de la seva enorme confusió o les seves ganes de quedar bé amb tothom, afirma que “de totes maneres, encara que jo hagués guanyat la carrera, Márquez no hauria sigut campió”. No és cert, precisament és l'avançament de 'Dovi' al mallorquí, la victòria del romà, obligat a guanyar, el que ha endarrerit la possibilitat de victòria del 'nen de Cervera', ja que si Lorenzo hagués conquistat el GP de Malàisia, 'Dovi' hagués sigut segon i el francès Johann Zarco (Yamaha), com així va ser, hagués aconseguit la tercera plaça del podi, Márquez en tenia prou amb la posició que mantenia, la quarta plaça, per ser campió a Sepang, ja que hauria acabat el penúltim Gran Premi de la temporada amb 26 punts més que Dovi, una distància ja irrecuperable per a l'italià: 282 contra 256. Tot plegat a falta d'un sol Gran Premi, València, on la victòria són 25 punts.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Els interessos no ho són tot Aquesta és l’edat límit per demanar una hipoteca a Espanya: ¿Ho sabies?
- Informe La majoria dels inquilins no esperen poder comprar mai
- ‘El Correo de Andalucía’ celebra 125 anys de vida
- Vida més enllà del dol