Rossi se suma a les crítiques al Circuit de Catalunya
El 'Doctor', dolgut pels comentaris del director de Montmeló, recolza Dorna, que exigeix obres i un asfalt nou
eprozas39117838 italy s motogp rider valentino rossi of the movistar yam170704140003 /
“Desgraciadament en cada gran premi es parla del Circuit de Catalunya”, va dir Aleix Espargaró, pilot oficial d'Aprilia i un dels grans protagonistes de la primera part del Mundial de MotoGP, que es va acabar, diumenge passat, a Sachsenring, amb un triomf rotund de Marc Márquez (Honda) i la conquista del liderat. El gran dels Espargaró no és l'únic que va insistir, al llarg del cap de setmana alemany, sobre la impossibilitat que el Mundial torni, l'any que ve, a Montmeló si abans no se soluciona “definitivament” el problema del revolt 12, on va tenir lloc l'accident que va provocar la mort del mallorquí Luis Salom, i es reasfalta totalment el traçat.
POSSIBILITAT REAL DE QUEDAR-SE SENSE GP
Rossi, al·ludit en unes declaracions del director del Circuit, recolzarà a Dorna si l'organització del Mundial decideix descartar a Montmeló per a 2018
A les paraules d'Espargaró, que va anunciar futures propostes dels pilots per al circuit català, s'hi va sumar l'opinió de Marc Márquez en el sentit que “no li demanem a Barcelona res que no demanem als altres, res que no hagi fet ja Austin, Le Mans o el mateix Sachsenring, el nou asfalt del qual acabem d'estrenar amb èxit”, i, molt especialment, el dictamen de Carmelo Ezpeleta, màxim responsable del campionat, que va dir que, de moment, el Mundial 2018 tindrà 19 grans premis “i, si cau Barcelona, 18”. Aquest “si cau” és un anunci que, en efecte, Barcelona pot perdre el Gran Premi de Catalunya de motociclisme.
El que va quedar molt clar, cristal·lí, a Sachsenring, és que el Mundial, la mateixa federació internacional (FIM), Dorna i, també, el grup de pilots d'elit liderats per Valentino Rossi i Marc Márquez, han decidit no anar a Barcelona si no se solucionen, fermament, aquests dos problemes, que representen diversos milions d'euros, perquè només reasfaltar ja costa tres milions.
LES DECLARACIONS DE FONTSERÈ
Una de les frases que van passar més desapercebudes del cap de setmana a Alemanya, la va pronunciar, ja al final de la seva conferència de premsa de divendres, Rossi, la paraula del qual va a missa al pàdoc i que, per descomptat, té molt en compte l'organització del campionat abans de fer un pas tan seriós com el de descartar Barcelona per al calendari del 2018. Després que Joan Fontserè, director del Circuit, critiqués, al diari 'As', el fet que només quan Rossi va dir que la xicana no servia, tothom es va posar al seu costat, el cert és que el veterà campió tenia ganes de replicar-li.
El Mundial exigeix obres per arreglar el crític revolt 12 i un nou asfalt per a l'any que ve
Quan li van preguntar a Rossi, ja al final de la seva compareixença, què opinava de la difícil situació que travessa el litigi Mundial-Barcelona, va dir: “Només diré que em van molestar les declaracions del seu director (Joan Fontserè) i, en aquest sentit, estic al costat del que decideixi Carmelo (Ezpeleta)”. I Ezpeleta està per exigir la modificació del traçat i el seu reasfaltat. Per cert, les paraules de Fontserè que no van agradar a Rossi van ser: “Ni Dorna, ni la FIM, ni Rossi, van venir a supervisar la xicana (…) Que li preguntin a Vale per Mugello i veurem si és capaç de ficar-se amb el circuit d'allà com es fica amb el de Barcelona. No fotem”.
Notícies relacionadesSense ser tan agressiu (o menyspreador) com va ser Rossi amb aquesta frase tan contundent, que ho diu tot, és a dir, “si Ezpeleta decideix no anar a Barcelona, jo el recolzaré”, Aleix Espargaró va explicar, amb molta cura i detall, que s'estan preparant diverses opcions i quan les tinguin a punt parlaran. “Ja hem ensopegat dues vegades amb la mateixa pedra i no hi haurà una tercera, segur. El que es decideixi a la Comissió de Seguretat ha d'anar a missa, igual que a la resta de circuits del campionat, la seguretat és el més important i les xicanes de Barcelona no són segures. Mentre existeixin, és complicat que tornem a córrer a Montmeló”, assegurava el pilot d'Aprilia.
EL DETALLAT DISCURS D'ALEIX ESPARGARÓ
Aleix Espargaró
PILOT OFICIAL D'APRILIA
"Montmeló és espectacular, però es va matar un pilot i l'únic que volem és millorar la seguretat"
Unes paraules que completen el discurs d'Ezpeleta. El gran dels Espargaró va acabar dient: “Ha donat la sensació que des del Circuit s'han sentit molt ofesos perquè els atacàvem. Sempre he dit que el Circuit, per tenir els anys que té, és un dels millors del món i el que més m'agrada, és espectacular. Però quan el critiquem ho fem d'una manera constructiva i per millorar. Es va matar un pilot i l'únic que volem és millorar la seguretat. Els vam demanar una nova xicana i es va col·locar un tros d'asfalt mal posat amb el qual encara quèiem més. S'han de fer bé les coses. El Circuit ha de ser un exemple perquè és una pista infinitament millor que, per exemple, Sachsenring. I, si aquí han pogut fer un asfalt com toca, a Montmeló, encara més”.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
-
- compromís El PSC s'obre a eliminar els beneficis fiscals al Hard Rock aquest mes
- ACCIDENT MORTAL L'autocar sinistrat a França circulava amb la ITV caducada