MUNDIAL DE MOTO2
Rins, l'últim candidat
El pupil de Sito Pons espera guanyar el títol de Moto2, remuntant els 21 punts que li porta ara el campió francès Zarco
/
No ho té fàcil. Ho tenia molt a prop, massa, gairebé ho acariciava amb els dits, però el títol se li va escapar al patinar, i mai més ben dit, al tercer revolt del Japó, quan intentava remuntar precipitadament a l'arrencar en la posició 22 de la graella de Motegi. Àlex Rins (Kalex), de 20 anys, estava enganxadet al campió francès Johann Zarzo (Kalex), de 26 anys, quan va començar la carrera de Motegi. Però va fallar i ara ha de nedar contra corrent.
Decidits els títols de Moto3, en mans del sud-africà Brad Binder, i MotoGP, en mans de l'arrasador Marc Márquez, l'única disputa que queda (al marge d'aquesta que s'ha inventat Valentino Rossi contra Jorge Lorenzo pel subcampionat de MotoGP, per salvar la seva mala campanya) és el títol de Moto2, en què Zarco porta 21 punts d'avantatge a Rins a falta de tres carreres (Austràlia, Malàisia i València) i 75 punts en joc.
FAVORIT SENSE TÍTOL
Rins és, diuen, un dels pilots més fins del Mundial. Un dels pilots tècnicament més qualificat dels 85 que formen el micromón del pàdoc. Però Rins, que per precocitat, qualitat, condicions i equips on ha corregut ja hauria d'atresorar algun títol mundial, pot fer el salt a MotoGP (Suzuki) sense cap corona. I això li dol, tot i que, de moment, encara no ha llançat la tovallola.
Àlex Rins
PILOT DE KALEX
"I tant que crec en la remuntada. Només estic a 21 punts de Zarco, no és ni un GP. Hi ha 75 punts en joc, tot és possible. Estic molt il·lusionat"
“És cert, vaig fallar al Japó, però encara hi ha Mundial, queda batalla. Tots podem fallar. Estic a 21 punts, que no és ni tan sols un gran premi. Ho tinc difícil, perquè Zarco és molt regular i li té agafada la mida a aquesta categoria, però encara puc donar la sorpresa i remuntar ¡i tant que sí!”, comenta Rins, que avui s'ha quedat, anecdòticament, sense gasolina a la seva Kalex, quan faltaven tres minuts perquè acabés l'últim entrenament en què només ha pogut ser 16è, cosa que el situa en la sisena fila, dues files més enrere que Zarco (4t), que tampoc ha brillat en el temporal que avui ha afectat el preciós circuit de Phillip Island, al costat del mar de Tasmània.
MILLORAR LA MOTO
“No l'hem encertat amb la posada a punt de la moto”, assenyala després de sortir del seu box. “Així que avui haurem de quedar-nos amb el meu tècnic, Santi Mulero, i Lluis Lleonard, el meu telemètic, fins ben entrada la nit, potser, per aconseguir la millor moto possible, anar a totes en l'entrenament matinal de diumenge (l'anomenat ‘warm-up’), fer una bona sortida, no com la del Japó, i anar remuntant a poc a poc. Només espero que faci bon temps, que correm sobre sec perquè, si plou, pot passar de tot, sí per bé i per mal”.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- L’estabilitat de la legislatura Sumar demanarà al PSOE una reunió de la coalició
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Eleccions a Extremadura PP i Vox mesuren la seva dependència i l’esquerra pugna per sobreviure
- Eleccions a Extremadura María Guardiola: "Quan sento els meus adversaris em sembla que estan fora de la realitat"
- Agraïment L’heroi de l’atemptat de Sydney rep 2,1 milions de dòlars
