Més espai verd

Mollet del Vallès reclama que el desdoblament de l’R-3 permeti moure l’estació a un espai més cèntric

  • L’alcalde, Josep Monràs, ha traslladat les peticions al secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores

Mollet del Vallès reclama que el desdoblament de l’R-3 permeti moure l’estació a un espai més cèntric

ACN / Albert Segura

2
Es llegeix en minuts
ACN

L’alcalde de Mollet del Vallès (Vallès Oriental), Josep Monràs, vol que el desdoblament de la línia R-3 de Rodalies al seu pas per la ciutat sigui una oportunitat per millorar el servei ferroviari. L’alcalde es va reunir recentment amb el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, a qui va traslladar una sèrie de peticions per aprofitar uns treballs que permetin integrar les vies a la trama urbana.

«Entenent la dificultat tècnica, el projecte ha de ser al més integrador possible», assegura Monràs, que reclama que l’estació es traslladi a un punt més cèntric per incrementar el volum de passatgers i la permeabilitat del servei, així com generar nous espais verds a partir dels treballs de desdoblament de les vies en el traçat que discorre pel municipi.

Monràs, acompanyat per la coordinadora de l’Àrea de Governança, Economia i Serveis Territorials, Mireia Dionisio, va celebrar una reunió de treball amb Flores i Casimiro Iglesias, director general de Planificació i Avaluació de la Xarxa Ferroviària, i Montse Rallo, directora general de Planificació Estratègica i Projectes d’Adif. L’objectiu era començar a treballar en el projecte de desdoblament de la línia R-3 i tractar la necessitat d’integració d’aquesta via ferroviària a la ciutat.

Dificultats tècniques del projecte

Segons detallen fonts municipals, Flores, com ho va fer Pere Macias, coordinador de Rodalies Catalunya, en la seva visita a Mollet al febrer, va esgrimir que les obres de desdoblament de l’R-3 al seu pas per Mollet presenten importants dificultats tècniques provocades, sobretot, pel pas de la riera. No obstant, va assegurar que ja s’està treballant en el projecte per trobar la millor solució que faci efectiva la integració urbana de la via i, alhora, la millora del servei de rodalies.

«El projecte ha de permetre crear el màxim nombre de zones verdes noves, i tot i que recentment s’ha invertit en la zona de seguretat en la zona de l’Estació del Nord, no volia renunciar que la parada es traslladi a un espai més central de la ciutat, com ho és la zona de la Rambla Nova i la Rambla Unió», assenyala Monràs. La resposta va ser positiva, assegura, ja que li van assegurar que «continuarien treballant en les propostes possibles».

Notícies relacionades

Fa anys que l’Ajuntament de Mollet reclama el desdoblament dels 1,7 quilòmetres de via de la línia R-3 que travessen la ciutat, i que formen una barrera que la divideix en dues parts. El Pla de Rodalies 2020-30 preveu avançar en els treballs tècnics per definir els projectes per fer la doble via entre Montcada i Reixac i Parets del Vallès, incloent-hi el pas pel tram urbà de Mollet.

Més notícies de Mollet a l’edició local d’EL PERIÓDICO